    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego felgi stalowe mają inne kształty niż aluminiowe?
    Date: Tue, 11 Dec 2012 21:46:22 +0100

    Dnia Tue, 11 Dec 2012 19:10:02 +0100, Marcin N napisał(a):
> [...]

    No, blache tez trzeba kiedys odlac, a potem jeszcze rozwalcowac.
    Forma do fantazyjnego odlewania kosztuje sporo, ale matryca do prasy tez
    kosztuje ... i to kto wie czy nie wiecej :-)
    A zywotnosc ... hm, naprawde nie wiem, silna ta prasa :-)

    Wiec wychodzi na to ze to koszt obrobki dodatkowej, wykonczenia na piekno,
    no i kosztu samego materialu. Zreszta pamietacie problemy Alfy i
    policjantow ? Moze jednak stalowe drozsze w produkcji, i dlatego ich nie
    oferuja :-)

    > OK. A dlaczego nie robi się "ekskluzywnych" felg stalowych? Czemu
    > przyjęło się, że tylko aluminium, które marnie się spisuje zimą na
    > posolonych drogach?

    A myslisz ze stal sie lepiej sprawuje ?
    Nierdzewna owszem, ale drozsza jest od amelinium :-)

    > Nie wierzę, że nie byłoby zbytu na stalówki w bardziej wymyślnych
    > kształtach niż obecnie.

    Moze byc problem, bo fantazji z blachy nie wytloczysz.
    A odlew ... za ciezki bedzie.

    A fantazja ... kolpaki sa fantazyjne :-)

    J.