  • 1. Data: 2012-12-11 15:17:24
    Temat: Dlaczego felgi stalowe mają inne kształty niż aluminiowe?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Wiecie czemu?
    Co jest powodem, że kształty tych felg są tak różne?

    Chodzi tylko o wagę, czy są inne powody?

    --
    MN

  • 2. Data: 2012-12-11 17:30:56
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Wiecie czemu?
    > Co jest powodem, że kształty tych felg są tak różne?

    Stalowe sa kwadratowe ?

    > Chodzi tylko o wagę, czy są inne powody?

    Stalowe (niewyczynowe) sa lzejsze, moze dlatego ?:)

    sz.

  • 3. Data: 2012-12-11 17:34:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 11 Dec 2012 15:17:24 +0100 osobnik zwany Marcin N
    napisał:

    > Wiecie czemu?
    > Co jest powodem, że kształty tych felg są tak różne?
    >
    > Chodzi tylko o wagę, czy są inne powody?

    stalowe są tłoczone, aluminiowe odlewane bądź frezowane.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2012-12-11 18:10:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-12-11 17:34, masti pisze:

    > stalowe są tłoczone, aluminiowe odlewane bądź frezowane.

    Czyli koszt produkcji? "Ekskluzywne" aluminiowe są droższe, bo
    technologia inna?

    --
    MN

  • 5. Data: 2012-12-11 18:37:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 11 Dec 2012 18:10:00 +0100 osobnik zwany Marcin N
    napisał:

    > Czyli koszt produkcji?

    koszty produkcji sa inne. Odlewanie jest droższe nie mówiąc o frezowaniu
    od prostego walnięcia sztancą w kawał blachy. Do tego kształt wynika z
    tej technologii. Tłocząc nie zrobisz fantazyjnych kształtów.

  • 6. Data: 2012-12-11 19:10:02
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-12-11 18:37, masti pisze:

    > koszty produkcji sa inne. Odlewanie jest droższe nie mówiąc o frezowaniu
    > od prostego walnięcia sztancą w kawał blachy. Do tego kształt wynika z
    > tej technologii. Tłocząc nie zrobisz fantazyjnych kształtów.

    OK. A dlaczego nie robi się "ekskluzywnych" felg stalowych? Czemu
    przyjęło się, że tylko aluminium, które marnie się spisuje zimą na
    posolonych drogach?

    Nie wierzę, że nie byłoby zbytu na stalówki w bardziej wymyślnych
    kształtach niż obecnie.

    --
    MN

  • 7. Data: 2012-12-11 19:13:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 11 Dec 2012 19:10:02 +0100 osobnik zwany Marcin N
    napisał:

    > Nie wierzę, że nie byłoby zbytu na stalówki w bardziej wymyślnych
    > kształtach niż obecnie.

    to zrób wycenę a potem badanie rynku. Tu nie ma co wierzyć lub nie.

  • 8. Data: 2012-12-11 19:23:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-12-11 19:13, masti pisze:

    > to zrób wycenę a potem badanie rynku. Tu nie ma co wierzyć lub nie.

    Mam za mało danych i wiedzy o produkcji. Dlatego pytam.

    --
    MN

  • 9. Data: 2012-12-11 20:00:46
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 11 grudnia 2012 (19:10:02) napisano:

> [...]
    > posolonych drogach?

    > Nie wierzę, że nie byłoby zbytu na stalówki w bardziej wymyślnych

    Można by je odlewać. Tylko wtedy nie będą stalowe, ale żeliwne. Jeżeli
    nie zamierzasz produkować lokomotyw, to żeliwne koła to raczej średni
    pomysł.

    Można by je też frezować. Ale... Fantazyjne frezowanie w stali
    elementu takiej wielkości będzie drogie.
    Prościej będzie użyć aluminium, które co prawda jest droższe od stali,
    ale za to łatwiejsze (i tańsze) w obróbce.

    Rozglądnij się dookoła, i wskaż dowolny przedmiot ze stali, który ma
    "wymyślny" kształt.

    Zastanów się teraz, dlaczego nie możesz żadnego takiego przedmiotu
    znaleźć, a otrzymasz odpowiedź, dlaczego nie ma takich felg
    samochodowych.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 10. Data: 2012-12-11 20:02:45
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > stalowe są tłoczone, aluminiowe odlewane bądź frezowane.

    Jeszcze moga byc kute.

    sz.