  • 11. Data: 2013-11-27 10:09:46
    Temat: Re: Dlaczego policja kłamie? :)
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-11-27 10:11, Jaroslaw Postawa pisze:

    > Premię od ilości mandatów? Trzynastkę?

    Zaraz zaraz, rzucasz paragrafem, a potem miast autorytatywnie
    stwierdzić wskazując dowód - zadajesz pytanie ?

    Myślisz, że przed sądem karnym sędzia popędzi karać policjanta,
    bo zadałeś "pytanie retoryczne" na które odpowiedź brzmi
    zupełnie inaczej, niż ty zakładasz ? Odważnie. Jeśli jeszcze nie
    jesteś adwokatem - wielka kariera przed tobą.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 12. Data: 2013-11-27 10:11:51
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    > Jaką korzyść majątkową osiąga milicjant mówiąc Ci, że nie ma sensu
    > odmówić przyjęcia mandatu ???

    Premię od ilości mandatów? Trzynastkę? Nie zwolnią go z pracy za brak
    wyników? Coś się znajdzie. :)

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 13. Data: 2013-11-27 10:44:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jaroslaw,

    Wednesday, November 27, 2013, 10:11:51 AM, you wrote:

    > Premię od ilości mandatów? Trzynastkę? Nie zwolnią go z pracy za brak
    > wyników? Coś się znajdzie. :)

    Problematyczne jest udowodnienie BEZPOŚREDNIEGO związku pomiędzy tym
    konkretnym mandatem a osiągnięciem korzyści...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2013-11-27 10:45:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Rafał,

    Wednesday, November 27, 2013, 10:08:18 AM, you wrote:

    > A zakładasz, że jest to "ustalalne" ? Zakładam, że jakaś
    > "ścieżka kariery" i "regulamin wynagradzania" istnieje.
    > Zakładam, że premie są uznaniowe, i nie wierzę w to, by był
    > gdzieś papier wskazujący, że uznanie szefa wynika z ilości
    > wystawionych mandatów ...

    Ojej, wiem. Dlatego piszę "Jeśli uda się udowodnić".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2013-11-27 11:02:02
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    > Zaraz zaraz, rzucasz paragrafem, a potem miast autorytatywnie stwierdzić
    > wskazując dowód - zadajesz pytanie ?
    Anacron zadał pytanie, to mu podałem paragraf.

> [...]
    > zadałeś "pytanie retoryczne" na które odpowiedź brzmi zupełnie inaczej,
    > niż ty zakładasz ? Odważnie. Jeśli jeszcze nie jesteś adwokatem - wielka

    To się nazywa "podejrzenie popełnienia przestępstwa" i to prokuratura
    będzie wyjaśniać, czy rzeczywiście doszło do przestępstwa. Jak znajdzie
    takiego policjanta, który powie, że szef istotnie kazał im na odprawie
    wystawiać mandaty grożąc brakiem premii to załatwione. Ja nie muszę tego
    robić. Anacron też nie. Ustawa nie nakłada na nas takiego obowiązku.

    A tak na marginesie to jak mylisz prokuratora z adwokatem, to może
    niekoniecznie powinieneś podważać to, co napisałem.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 16. Data: 2013-11-27 11:06:32
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-11-27 11:02, Jaroslaw Postawa pisze:

    > Anacron zadał pytanie, to mu podałem paragraf.

    Mogłeś też podać par. 200 ze starego KK. Tak samo pasuje.

    > To się nazywa "podejrzenie popełnienia przestępstwa" i to
    > prokuratura będzie wyjaśniać,

    Z braku znamion nawet nie podejmie działań.

    > A tak na marginesie to jak mylisz prokuratora z adwokatem, to
    > może niekoniecznie powinieneś podważać to, co napisałem.

    Nie zrozumiałeś (co mnie nie dziwi). Jeśli jesteś taki świetny w
    interpretacji prawa - jako adwokata czekała by cie świetlana
    przyszłość.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 17. Data: 2013-11-27 12:15:49
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Jaką korzyść majątkową osiąga milicjant mówiąc Ci, że nie ma sensu
    > odmówić przyjęcia mandatu ???

    1. Brak koniecznosci kazdorazowego stawiennictwa w sadzie, w przypadku
    Anacrona AFAIR sprawa trwala 2 lata.
    2. Brak koniecznosci wypelniania papierow
    3. Czysty i pewny zysk dla ferajny Tuska, za ktora Policjant moze liczyc
    na premie/awans/swiety spokoj

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 18. Data: 2013-11-27 12:20:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości

    >1. Brak koniecznosci kazdorazowego stawiennictwa w sadzie, w
    >przypadku Anacrona AFAIR sprawa trwala 2 lata.

    Swiadkow sie raczej na wszystkie nie wzywa, raz wystarczy.
    A swiadczy w ramach sluzby, pensje placa, lepiej w sadzie niz marznac
    na ulicy.

    Tylko ze potem wynikow nie ma :-)

    >2. Brak koniecznosci wypelniania papierow

    Tez ma za to placone.

    >3. Czysty i pewny zysk dla ferajny Tuska, za ktora Policjant moze
    >liczyc na premie/awans/swiety spokoj

    Ale to do korzysc bardzo odlegla :-)

    J.

  • 19. Data: 2013-11-27 18:01:38
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-11-27 12:15, Pawel O'Pajak pisze:

    > 1. Brak koniecznosci kazdorazowego stawiennictwa w sadzie, w
    > przypadku Anacrona AFAIR sprawa trwala 2 lata.

    Bardziej spudłować nie mogłeś.

    > 2. Brak koniecznosci wypelniania papierow

    Wszczonsajonce.

    > 3. Czysty i pewny zysk dla ferajny Tuska, za ktora Policjant
    > moze liczyc na premie/awans/swiety spokoj

    Aaaa ... milicjant z tuskiem jest w zmowie. A to rozumiem. Tak,
    masz rację w pkt 1 i 2 i 3.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 20. Data: 2013-11-28 22:05:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Nov 2013, Jaroslaw Postawa wrote:

    > Siur. W tym kraju jest paragraf na wszystko. W tym przypadku
    > np. w art 286 KK.

    "Dlaczego nie" już Ci napisali :)
    Właściwy paragraf oczywiście jest, tu zgoda :)
    Jest to przepis dość mało znany, acz np. na .prawo był kilka razy
    wałkowany (tam go widziałem dawno temu po raz pierwszy) w sprawie
    sławnej urzędniczej "odmowy przyjęcia dokumentu".

    Idzie o art.231 KK:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,220,9716
    ,20131109,przestepstwa-przeciwko-dzialalnosci-instyt
    ucji-panstwowych.html
    +++
    Art. 231.
    § 1. Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczajšc swoje uprawnienia
    lub nie dopełniajšc obowišzków, działa na szkodę interesu publicznego
    lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolnoœci do lat 3.
    [...]

    Trzeba przeczytać całość, bo formalnie za "korzyść" w postaci premii
    jest osobny bonus dalej, ale w zupełności się zgadzam że dowiedzenie
    czegoś takiego jest niewykonalne.

    pzdr, Gotfryd