    From: Adam Przybyla <a...@r...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dlaczego software to F35 jest pisany w C++ a nie w Ada
    Date: Fri, 21 Sep 2012 12:50:25 +0000 (UTC)
    Sender: Adam Przybyla <a...@s...ertel.com.pl>

    Roman W <r...@g...com> wrote:
    > http://journal.thedacs.com/issue/53/158
    >
    > "With the F-35 Joint Strike Fighter both C and C++ have been used in the safety
    critical systems developed by the team of Lockheed Martin Aeronautics, Northrop
    Grumman Aerospace, and BAE Systems. This is also true for the F-35 supplier team. Ada
    was seen as the technically superior and more robust language, but concern over the
    ability to successfully staff the software engineers required to develop the massive
    amounts of safety critical software caused the F-35 team to carefully look and
    finally to choose C and C++ for the implementation of safety critical software."

    > "Massive amounts" to nie przesada: "The total size of air vehicle software for the
    F-35 will grow to approximately 19 million Source Lines of Code (SLOC) by 2011."
    (moze w ADA byloby tych linii kodu mniej?)

    > Napelnia mnie to pewna filozoficzna zaduma, ze najpierw inzynierowie generuja
    detaliczne specyfikacje "bezpiecznego jezyka programowania", projektuja dla Pentagonu
    jezyk komputerowy spelniajacy te specyfikacje, urzednicy z DoD wpisuja ten jezyk we
    wszystkie standardy, a potem... wzgledy "rynkowe" powoduja ze to wszystko idzie do
    kosza. Ale pewnie zysk Lockheed-Martin byl wiekszy :)
    ... z kazdym zepsutym samolotem, ktory sie rozwali np. z powodu wdliwego softu coraz
    wiekszy;-)
    Z powazaniem
    Adam Przybyla