    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dlaczego software to F35 jest pisany w C++ a nie w Ada
    Date: Fri, 21 Sep 2012 22:55:27 +0100

    On 21/09/2012 13:29, Roman W wrote:

    > Napelnia mnie to pewna filozoficzna zaduma, ze najpierw inzynierowie
    > generuja detaliczne specyfikacje "bezpiecznego jezyka programowania",
    > projektuja dla Pentagonu jezyk komputerowy spelniajacy te specyfikacje,
    > urzednicy z DoD wpisuja ten jezyk we wszystkie standardy, a potem...
    > wzgledy "rynkowe" powoduja ze to wszystko idzie do kosza. Ale pewnie
    > zysk Lockheed-Martin byl wiekszy :)

    Albo może po prostu był w stanie wygrać przetarg dzięki niższej cenie i
    może nawet krótszym terminom.

    Ada to w sumie na pewno fajna sprawa, a C++ jest skopany pod bardzo
    bardzo wieloma względami, ale prawda jest też taka, że praktycznie nikt
    nie zna Ady, a 19 milionów linii kodu (ani nawet 9 milionów) samo się
    nie napisze.

    Myślę, że problem jest raczej taki, że wszyscy, co znają Adę, to albo
    już pracują przy jakichś czołgach czy innych rakietach, albo można ich
    mieć za naprawdę koszmarne pieniądze. Pomysł stworzenia takiego języka
    nie był zły, tylko że po prostu nikt nie przewidział tempa
    komputeryzacji i potrzeby wsrostu pogłowia zatrudnianych programistów w
    takim tempie. Myślę, że jakby ludziom podejmującym tamte decyzje
    powiedzieć, że oprogramowanie do samolotu będzie miało 19 MLOC-ów, to by
    się popukali w głowę.