  • 41. Data: 2013-01-07 11:05:46
    Temat: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    >>> kluczem ... i o to w tej starej radzie chodzilo - odkrecanie klemy

    > Nie. Niezależnie który biegun akumulatora jest na masie - odkręcanie
    > najpierw klemy masowej jest bezpieczniejsze...

    Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia. O tym
    pisał JF.
    A zwarcie raczej do bezpiecznych nie należy. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 42. Data: 2013-01-07 17:36:33
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-01-07 11:05:46 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
    <m...@o...pl> said:

    > Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia.

    Ciężko się robi zwarcie podczas odkręcania klemy masowej...
    ;>

    --
    Bydlę

  • 43. Data: 2013-01-07 18:33:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-01-07 17:36, Bydlę pisze:

    > Ciężko się robi zwarcie podczas odkręcania klemy masowej...
    > ;>

    Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie
    wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę, zwłaszcza, gdy nie ma
    garbu pomiędzy klemami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 44. Data: 2013-01-07 23:29:38
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia. O tym
    > pisał JF.

    ...Zwarcia masy z masą?
    Aż mnie kusi zażartować, że cudem mnie z roboty nie wywalili, gdy podobne
    rzeczy robiłem na swojej centrali. A tam prądy potrafiły popłynąć daleko
    większe... :)
    Chyba, że ci się klucz omsknie i akurat upadnie na klemy... to tak...

  • 45. Data: 2013-01-08 04:22:15
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie
    > wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę, zwłaszcza, gdy nie ma
    > garbu pomiędzy klemami.

    taa, chyba kluczem plaskim 22 lub wiekszym (i dluzszym)

  • 46. Data: 2013-01-08 08:51:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-01-07 18:33, Adam pisze:

    > Klemy zakręcane od góry - oś śruby pionowa. Płaski (w sensie nie wygięty) klucz i
    można zawadzić o drugą klemę, zwłaszcza, gdy nie ma garbu pomiędzy klemami.

    Wszak napisano: ciężko. Nawet bardzo :)

  • 47. Data: 2013-01-08 09:11:58
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 8 Sty, 04:22, chwdp <h...@i...yfd> wrote:
> [...]
    >  > garbu pomiędzy klemami.
    >  >
    >
    > taa, chyba kluczem plaskim 22 lub wiekszym (i dluzszym)

    e... na elektronice bylo kilka dni temu ;) http://www.youtube.com/watch?v=vRwIrbK8KDI

    WS

  • 48. Data: 2013-01-08 15:18:51
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-01-07 18:33:20 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> said:

    > Klemy zakręcane od góry
    > Płaski (w sensie nie wygięty) klucz i można zawadzić o drugą klemę

    Takiego cuda nie widziałem.
    Tzn. klemy w pionie zawsze - a nakrętki wręcz przeciwnie - bez
    fizycznej możliwości sięgnięcia dziesiątką/dwunastką do drugiej klemy.
    To w jakimś mikrouakumulatorze?

    > , zwłaszcza, gdy nie ma garbu pomiędzy klemami.

    A tego to w ogóle w osobówkach nie widziałem.
    Jakieś nowe, czy bardzo stare?
    --
    Bydlę

  • 49. Data: 2013-01-08 18:45:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości grup

    >Takiego cuda nie widziałem.

    Bywaly. Z tym ze moje mialy reczne nakretki, bez klucza :-)

    >Tzn. klemy w pionie zawsze - a nakrętki wręcz przeciwnie - bez
    >fizycznej możliwości sięgnięcia dziesiątką/dwunastką do drugiej
    >klemy.

    No, czasem te dziesiatke wygodniej mi bylo odkrecac nasadka z
    grzechotka i zasieg wzrastal :-)

    > , zwłaszcza, gdy nie ma garbu pomiędzy klemami.
    >A tego to w ogóle w osobówkach nie widziałem.
    >Jakieś nowe, czy bardzo stare?

    A sa i nowe
    http://allegro.pl/akumulator-bergen-45ah-45-ah-400a-
    honda-warszawa-i2900082868.html
    i inne firmy Bergen.

    Paru innych nie jestem pewien ... jak sie raczke podniesie to garb
    jest czy nie ?
    http://allegro.pl/akumulator-centra-plus-71ah-670a-w
    awa-wymiana-i2860868143.html

    J.

  • 50. Data: 2013-01-09 00:42:50
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    > Pod warunkiem, że podczas odkręcania nie zrobisz kluczem zwarcia. O tym
    > pisał JF.
    > A zwarcie raczej do bezpiecznych nie należy. :)

    Nie zrobię. Chcesz gwarancję na piśmie? Nie da się kluczem zrobić
    zwarcia klemy masowej do masy pojazdu...

    --
    Darek

    P.ś. Zakładam oczywiście że instalacja jednoprzewodowa ma jakąś
    elementarną izolację.