    From: "Tomy M." <t...@a...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Do lakiernikow - jak uzyskac taki efekt?
    Date: Fri, 8 Jan 2010 12:14:40 +0100

    Użytkownik "trud" <t...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:1suutifjoubrb.mv6hfx71593m$.dlg@40tude.net...> Dnia Mon, 04 Jan 2010
    18:49:29 +0100, wojkop napisał(a):

> [...]
    onda-3.jpg

    > Nie jestem lakiernikiem ale próbowałbym tak.
    > Natryskowo kilka cienkich warstw różnokolorowych lakierów. Następnie
    > przetrzeć ręcznie papierem wodnym i klar na koniec.

    Jestem lakiernikiem. Dokładnie tak to zostało zrobione.
    To są różne warstwy metaliczne i niemataliczne.

    Pierwsza warstwa jest koloru złotego ciemnego / metaliczna
    Druga warstwa jest koloru złotego-żółtego jasnego / metaliczna
    Trzecia warstwa jest koloru czerwonego / niemataliczna!
    Czwarta warstwa jest jasno czerwona- różowa / metaliczna

    Motywy kwiatów są tworzone poprzez wycieranie ich kształtów
    przy pomocy papieru wodnego np. 800

    Następnie położona jest warstwa klaru bezbarwnego.

    Kolejno należy zmatować tą warstwę i położyć na nią
    srebrną/złotą metaliczną bazę.

    Tą bazę należy przecierać delikatnie grubszym papierem na sucho
    np. 120 uzyskując charakterystyczne półkuliste ślady/prążki po ruchach
    ręki, pewnie dodatkowo użyto do tego czegoś na kształt grzebienia
    aby docisk był ze stałymi równymi odstępami. (przy użyciu grzebienia
    należy użyć papieru na mokro 800)
    Przecieramy tak długo aż zobaczymy część wzoru pod spodem. Postęp można
    to ocenić po przetarciu benzyną (jeżeli pracujemy na sucho)
    lub wodą (jeżeli pracujemy na mokro).

    Kolejne 2-3 warstwy bezbarwnego klaru (mokro na mokro)

    Szlifowanie papierem 1000

    Warstwa końcowa, rzadki lakier bardzo cieńko kładziony.

    Szlifowanie papierem 2500

    Polerowanie

    PS. Bez szlifowania i polerowania na koniec uzyskanie
    dobrej jakości połysku jest niemożliwe.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com