  • 1. Data: 2010-01-04 17:49:29
    Temat: Do lakiernikow - jak uzyskac taki efekt?
    Od: "wojkop" <w...@y...com>

    Jak w temacie. Jak zrobić taki efek: niby rdzy ale nie rdzy:
    http://www.rockers.webd.pl/stronawww/projekt/lossa-h
    onda-3.jpg

    Jeśli kogoś interesuje cały motocykl - do obejrzenia tutaj:
    http://lossa.blogspot.com/2009/10/for-sale.html

    Pozdr!
    wojkop
    rockers.webd.pl

  • 2. Data: 2010-01-04 20:27:24
    Temat: Re: Do lakiernikow - jak uzyskac taki efekt?
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    wojkop pisze:
    > Jak w temacie. Jak zrobić taki efek: niby rdzy ale nie rdzy:
    > http://www.rockers.webd.pl/stronawww/projekt/lossa-h
    onda-3.jpg

    Mi to wyglada na platki zlota. Popularna na zachodzie i nie wiem czy
    stosowana w Polsce metoda zdobienia.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 3. Data: 2010-01-04 20:42:57
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    onda-3.jpg

    > Mi to wyglada na platki zlota. Popularna na zachodzie i nie wiem czy
    > stosowana w Polsce metoda zdobienia.

    same płatki nie (dają inny efekt), ale jakiś podobny plastyczny materiał
    zdobniczy, jak kolega wyżej chce mogę się podjąć

    pozdr.

  • 4. Data: 2010-01-04 22:22:45
    Od: "wojkop" <w...@y...com>

    Maverik napisał:
    > (...) jak kolega wyżej chce mogę się podjąć...(...)

    Dzięki! Wiem, że sporo potrafisz, ale uparłem się zrobić to sam ;)
    Już chyba wiem jak. Na forum motocyklistów kolega z USA mi podpowiedział.
    Cytuję:
    "To wyglada na kilka tzn marblizers nalozonych jeden na drugi i nastepnie
    pokryte odpowiednim clearem.
    Nalezy uzuc cos takiego: http://www.tcpglobal.com/hokpaint/showchip17.aspx
    Samo,ziarno czy tez struktore wzorku uzyskujemy recznie pokrywajac to na okolo
    1 minute kawalkiem plastikowej folii.
    Mozna uzyc tez inne wynalazki,np.ponacinany walek,metalowa siatke,w zaleznosci
    jaki efekt chcemy uzyskac.
    W tym konkretnym przypadku zostalo to wszystko pokryte lakierem
    przezroczystym,mozna to tez pokryc tzw. Candy,tzn delikatnie zabarwionym
    clearem.
    Wszystko zalezy od inwencji."

    Teraz to wydaje się banalnie proste, ale sam bym chyba na to nie wpadł...

    Dzięki za pomoc!
    wojkop
    rockers.webd.pl

  • 5. Data: 2010-01-04 22:23:42
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Mon, 04 Jan 2010 18:49:29 +0100, wojkop napisał(a):

    > Jak w temacie. Jak zrobić taki efek: niby rdzy ale nie rdzy:
    > http://www.rockers.webd.pl/stronawww/projekt/lossa-h
    onda-3.jpg

    Nie jestem lakiernikiem ale próbowałbym tak.
    Natryskowo kilka cienkich warstw różnokolorowych lakierów. Następnie
    przetrzeć ręcznie papierem wodnym i klar na koniec.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 6. Data: 2010-01-04 22:32:07
    Od: "wojkop" <w...@y...com>

    Trud napisal:
    > Nie jestem lakiernikiem ale próbowałbym tak.
    > Natryskowo kilka cienkich warstw różnokolorowych lakierów. Następnie
    > przetrzeć ręcznie papierem wodnym i klar na koniec.

    Chyba faktycznie najpierw będę musiał kilka prób wykonać :)

    Dzięki Trud!

    wojkop
    rockers.webd.pl

  • 7. Data: 2010-01-05 00:28:31
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    Użytkownik "wojkop" <w...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Cytuję:
    > "To wyglada na kilka tzn marblizers nalozonych jeden na drugi i nastepnie

    na bank to nie jest Marblizer HoK ani zaden inny efekt Alsy, na 100 % to
    papier/materiał zdobniczy ze sklepu plastycznego, zrobienie tego to wyższa
    szkoła jazdy

    pozdr.

  • 8. Data: 2010-01-08 11:14:40
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "trud" <t...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:1suutifjoubrb.mv6hfx71593m$.dlg@40tude.net...> Dnia Mon, 04 Jan 2010

    onda-3.jpg

    > Nie jestem lakiernikiem ale próbowałbym tak.
    > Natryskowo kilka cienkich warstw różnokolorowych lakierów. Następnie
    > przetrzeć ręcznie papierem wodnym i klar na koniec.

    Jestem lakiernikiem. Dokładnie tak to zostało zrobione.
    To są różne warstwy metaliczne i niemataliczne.

    Pierwsza warstwa jest koloru złotego ciemnego / metaliczna
    Druga warstwa jest koloru złotego-żółtego jasnego / metaliczna
    Trzecia warstwa jest koloru czerwonego / niemataliczna!
    Czwarta warstwa jest jasno czerwona- różowa / metaliczna

    Motywy kwiatów są tworzone poprzez wycieranie ich kształtów
    przy pomocy papieru wodnego np. 800

    Następnie położona jest warstwa klaru bezbarwnego.

    Kolejno należy zmatować tą warstwę i położyć na nią
    srebrną/złotą metaliczną bazę.

    Tą bazę należy przecierać delikatnie grubszym papierem na sucho
    np. 120 uzyskując charakterystyczne półkuliste ślady/prążki po ruchach
    ręki, pewnie dodatkowo użyto do tego czegoś na kształt grzebienia
    aby docisk był ze stałymi równymi odstępami. (przy użyciu grzebienia
    należy użyć papieru na mokro 800)
    Przecieramy tak długo aż zobaczymy część wzoru pod spodem. Postęp można
    to ocenić po przetarciu benzyną (jeżeli pracujemy na sucho)
    lub wodą (jeżeli pracujemy na mokro).

    Kolejne 2-3 warstwy bezbarwnego klaru (mokro na mokro)

    Szlifowanie papierem 1000

    Warstwa końcowa, rzadki lakier bardzo cieńko kładziony.

    Szlifowanie papierem 2500

    Polerowanie

    PS. Bez szlifowania i polerowania na koniec uzyskanie
    dobrej jakości połysku jest niemożliwe.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 9. Data: 2010-01-08 11:23:47
    Od: "wojkop" <w...@y...com>

    > PS. Bez szlifowania i polerowania na koniec uzyskanie
    > dobrej jakości połysku jest niemożliwe.

    Dzięki Tomy!
    Pewno trudno bedzie nad tym zapanowac. Jeden ruch za duzo i efekt moze byc juz
    inny, ale moze "niechcacy" pojawi sie jakis inny efekt. Czeka mnie wiele prob
    widze, ale sprobuje. Co by nie wyszlo - zamieszcze foto.

    Pozdr! wojkop
    rockers.webd.pl

  • 10. Data: 2010-01-09 17:09:13
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości

    > Jestem lakiernikiem. Dokładnie tak to zostało zrobione.
    > To są różne warstwy metaliczne i niemataliczne.

    tylko że takich rzeczy nie robi stricte lakiernik ;-)

> [...]
    > Trzecia warstwa jest koloru czerwonego / niemataliczna!
    > Czwarta warstwa jest jasno czerwona- różowa / metaliczna

    Mógłbyś zaprezentować efekt Twojego przepisu?

    > PS. Bez szlifowania i polerowania na koniec uzyskanie
    > dobrej jakości połysku jest niemożliwe.

    Piszesz że jesteś lakiernikiem... zostawię to bez komentarza...

    http://www.custompainting.pl/zx3.jpg

    Baku nie dotknęła polerka, na całym zbiorniku nie znajdziesz najmniejszej
    kropki czy pyłku. Rozlany jest na granicy lustra.
    Przed wycofaniem DuPonta 3950 rozlanie lakieru bez najmniejszej mory było
    możliwe.