    From: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Do?wietlanie zakrętów a prawo
    Date: Tue, 24 Aug 2010 10:37:10 +0200

    W dniu 2010-08-23 11:04, J.F. pisze:

    > Niedostosowanie predkosci do warunkow ruchu ?
    > Przeciez widac ze zakret jest, a za zakretem moze stac furgonetka i
    > trzeba to uwzglednic :-)

    Łatwo się pisze "po fakcie". Warunki atmosferyczne znośne, ograniczeń
    prędkości w tym akurat miejscu nie ma (teren niezabudowany). Gdyby każdy
    zwalniał przed każdym takim zakrętem do 40-tu, to droga szybko by się
    zakorkowała. Ja jechałem w tym miejscu może 70-80, ten za mną
    podejrzewam że nie więcej niż 90-100, bo widziałem jeszcze przed
    wypadkiem, że się do mnie zbliża, ale nie z "szaloną" prędkością.

    Oczywiście sprawa zapewne skończy się "winą" kierowcy opla (szczęśliwie
    nikomu nic się nie stało, w co trudno mi było uwierzyć po tym co
    widziałem w lusterku) - duża przytomność umysłu kierowcy autobusu, który
    "oparł" się na barierce i szczęśliwie nie przekoziołkował do rowu.

    > A tak swoja droga - dlugo przetrwa trojkat na polskeij drodze ?
    > Mam wrazenie ze nie dlugo :)

    Jeżeli postawi się go na środku pasa, to zapewne kilkadziesiąt sekund.
    Jeżeli tuż przy krawędzi pasa albo nawet na poboczu, to ma większe szanse.

    Marek