  • 1. Data: 2010-08-19 12:22:53
    Temat: Doświetlanie zakrętów a prawo
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Witam

    Jak wygląda od strony przepisów prawa sprawa doświetlania zakrętów, które
    posiadają niektóre modele samochodów światłami pmgielnymi ?
    Kodeks jasno precyzuje kiedy mozna używać przednich świateł pmgielnych.
    Miał już ktoś może kontakt z policją w takim przypadku ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 2. Data: 2010-08-19 12:25:18
    Temat: Re: Doświetlanie zakrętów a prawo
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 12:22:53 +0200, huri_khan napisał(a):

> [...]
    > Kodeks jasno precyzuje kiedy mozna używać przednich świateł pmgielnych.
    > Miał już ktoś może kontakt z policją w takim przypadku ?

    Jakie przeciwmgielne??? Normalne światła mijania.. auto ma homologację?
    Jak tak - proszę pana policjanta się czepiać urzędu wydającego homologację
    albo importera/dystrybutora.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-08-19 14:00:56
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    > Jakie przeciwmgielne??? Normalne światła mijania.. auto ma homologację?
    > Jak tak - proszę pana policjanta się czepiać urzędu wydającego homologację
    > albo importera/dystrybutora.

    chodzi o system, który włącza jedno z przeciwmgielnych w momencie skręcania.
    a nie o zmianę kierunku świecenia swiateł mijania.

    @

  • 4. Data: 2010-08-19 14:11:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2010 11:25:18 +0100, Waldek Godel wrote:

    >Jakie przeciwmgielne??? Normalne światła mijania.. auto ma homologację?
    >Jak tak - proszę pana policjanta się czepiać urzędu wydającego homologację
    >albo importera/dystrybutora.

    A ja widzialem ze mial pan wlaczone swiatla p-m. Przyjmuje pan mandat
    czy mamy skierowac sprawe do sadu ? :-)

    J.

    P.S. Punkt nastepny - przychodzi wyrok z sadu, zaoczny. Protesujesz ?
    sad o 200km odlegly :-)

  • 5. Data: 2010-08-19 14:13:11
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Jakie przeciwmgielne???

    Pewne firmy w swoich wynalazkach aby być trendy uroiły sobie, że zrobią
    system doświetlania zakrętów tanim kosztem wykorzystując przeciwmgielne. LOL

  • 6. Data: 2010-08-19 14:15:46
    Temat: Re: Doœwietlanie zakrętów a prawo
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 14:11:46 +0200, J.F. napisał(a):

    > P.S. Punkt nastepny - przychodzi wyrok z sadu, zaoczny. Protesujesz ?
    > sad o 200km odlegly :-)

    coś ci się poważnie pomyliło z fotoradarem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2010-08-19 14:19:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 14:00:56 +0200, Artur Miller napisał(a):

    > chodzi o system, który włącza jedno z przeciwmgielnych w momencie skręcania.
    > a nie o zmianę kierunku świecenia swiateł mijania.

    Co nie zmienia faktu, że samochód dostał homologację z takim systemem, więc
    jest legalny.

    Przykład znacznie poważniejszy (przynajmniej w tym chorym kraju) - jedna z
    kas fiskalnych kiedyś, mimo słabej jakości i marnych funkcji miała cenę
    wyższą od konkurencji i to sporo. Mimo to sprzedawała się doskonale.
    Dlaczego? Bo była niezgodna z obowiązującymi przepisami i pozwalała robić
    przekręty, tzn rejestrować niefiskalnie sprzedaż.
    Ani producent, ani sprzedawca byli nie do ruszenia - bo Ministerstwo
    Finansów przez przeoczenie dało homologację tej kasie. Dopiero zmiana
    wymagań homologacyjnych bodajże w 2001 roku pozwoliła wyeliminować tą kasę
    z rynku (choć już zainstalowane mogły być używane do końca swojego żywota).

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-08-19 14:25:19
    Temat: Re: Do?wietlanie zakrętów a prawo
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2010 13:15:46 +0100, Waldek Godel wrote:

    >coś ci się poważnie pomyliło z fotoradarem.

    A co - samochodem nie wyjedzasz z miasta zamieszkania ze nie mozesz
    trafic na poicjanta ktoremu sie nie spodoba swiecenie 200km od domu ?

    Czy grzecznie przyjmujesz mandat juz w pierwszym punkcie i o zadnym
    sadzie nie ma mowy ? :-P

    J.

  • 9. Data: 2010-08-19 14:26:01
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > P.S. Punkt nastepny - przychodzi wyrok z sadu, zaoczny. Protesujesz ?
    > sad o 200km odlegly :-)

    Mozesz poprosic o przeniesienie sprawy...

    --
    Picasso

  • 10. Data: 2010-08-19 14:28:55
    Od: PaPi <...@...3>

    > Pewne firmy w swoich wynalazkach aby być trendy uroiły sobie, że zrobią
    > system doświetlania zakrętów tanim kosztem wykorzystując przeciwmgielne. LOL

    Ale to dziala, na pewno nie rownie skutecznie co doswietlanie zakretu z
    prawdziwego zdarzenia ale pomaga.
    Jezdzilem s-maxem z takim systemem w ostatnia zime po zasniezonych
    seprentynach. Po zmierzchu latwiej bylo ocenic ile mam miejsca zeby
    jechac mozliwie blisko krawedzi niz bez takiego systemu.