  • Data: 2011-03-07 10:11:38
    Temat: Re: Do wszystkich, a w tym niedowiarków :-)
    Od: Icek <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Podam Ci przykład który chyba zakończy ten temat. Wyobraź sobie, że
    > jesteś średnim ISP na danym bloku. Wchodze też tam ja jako wielka
    > korporacja i dam ludziom intenet o większej prędkości podpisze z nimi
    > umowy na 24 m-c i to wszystko dajmy na to za 5 zł. Wszyscy przechodzą do
    > firmy z kapitałem zagranicznym która sobie odbije oczywistą stratę w
    > danym bloku na reszcie abonentów bo tam beda mieli inne "promocje" a Ty
    > jako mały/średni ISP bankrutujesz bo nowy operator zrobi to samo na
    > kolejnych budynkach, po czym jak doprowadzi, że się wyniesiesz i
> [...]

    tak samo jedna wrocławska firma chciała zrobić jak firma w której
    pracuję świadczyła usługi. I jakoś im nie wyszło. Ludzie trzymają się
    też sprawdzonej jakości i w 100% nie odejdą.

    Netia dawała 6 miesięcy za friko, plus daje 200 złotych plusikowego i
    jakoś nie zdobywają 100% rynku.

    Czy jak wejdzie netia na "twój" teren to też się obrazisz, że obejdą
    "Twoich" abonentów i zaproponują 6 miechów za darmo ??

    Mnie np. ruszyło jak netia chodziła po abonentach m.in. naszej firmy i
    twierdziła, że kupili naszą spółkę i trzeba przepisać umowę. Ale żeby
    boczyć się za zdrową konkurencję ?

    Jak nie stać Cię na podjęcie walki to znaczy że jesteś za mały na ten
    rynek. Nigdzie nie jest napisane, że każdy interes musi być równie
    opłacalny w każdej skali. W Twojej skali już jest nieopłacalny ale
    identyczny biznes w mojej skali jest opłacalny. Wynika to z innej
    struktury kosztów, innego modelu biznesowego.

    W moim przypadku wnerwia mnie konkurencja z innego powodu. My dajemy
    4-32Mb/s (uczciwe), działające tak jak deklarujemy w ulotce czy umowie.
    A konkurencja daje 100/100 za 49-51 zł a z informacji od klientów działa
    w szczycie jak 512-1024kb/s. A oni umowę podpisują na 4-5 lat. I co
    trzeba zrobić? Tylko i wyłącznie trzeba dostosować ofertę i podjąć
    wyzwanie dając oprócz reklamowej szybkości jeszcze faktyczną dobrą jakość.

    Pomijam ceny dumpingowe ale w tej branży nie da się tego ustawowo
    unormować chyba. Nie raz były reklamy "przynieś wypowiedzenie od firmy X
    a my damy Ci lepszy rabat".

    Masz też UOKiK.

    Icek