  • 1. Data: 2013-08-21 07:48:25
    Temat: Dodatkowe swiatla mijania
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czy zamontowanie dodatkowych swiatel mijania (pracujacych rownolegle z
    fabrycznymi) jest legalne?

    Jesli tak, to czy poza koniecznoscia posiadania homologacji sa jakies
    wymagania?

    Jak sie ustawia takie swiatla - "na oko", czy na stacji diagnostycznej?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2013-08-21 08:36:25
    Temat: Re: Dodatkowe swiatla mijania
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-21 07:48, Maciek pisze:

> [...]
    > wymagania?
    >
    > Jak sie ustawia takie swiatla - "na oko", czy na stacji diagnostycznej?

    Gugla wyłączyli?

    http://www.auto-swiat.pl/1-wiecej-swiatla

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-08-21 08:55:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 08:36:25 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Gugla wyłączyli?
    >
    > http://www.auto-swiat.pl/1-wiecej-swiatla

    Ja to czytalem, ale Ty chyba nie :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2013-08-21 08:59:52
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy zamontowanie dodatkowych swiatel mijania (pracujacych rownolegle z
    > fabrycznymi) jest legalne?

    Dz.U.2003.32.262
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2)
    z dnia 31 grudnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

    Liczba świateł:
    pojazdy
    samochodowe,
    z wyjątkiem
    motocykli
    Mijania: 2

    J.

  • 5. Data: 2013-08-21 09:42:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-21 08:55, Maciek pisze:

    > Ja to czytalem, ale Ty chyba nie :)

    Jasne, że nie czytałem.

    Skoro jesteś tak w temacie oczytany, to zagajając dyskusję, warto byłoby
    ją jakoś rozszerzyć. Bo skoro coś czytałeś, to do jakichś wniosków
    doszedłeś, nie potrzebujesz zatem wiadomości elementarnych.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-08-21 10:39:31
    Od: "Mariusz Wozniak" <mariusz@xanth_eu.org>

    "Jan Koval" <j...@o...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    > wyposażenia

    Niezbędnego wyposażenia. Czyli to, co minimum.

    X.

  • 7. Data: 2013-08-21 10:48:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 09:42:34 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > ją jakoś rozszerzyć. Bo skoro coś czytałeś, to do jakichś wniosków
    > doszedłeś, nie potrzebujesz zatem wiadomości elementarnych.

    Oj slabo, slabo.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2013-08-21 11:32:39
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz Wozniak" <mariusz@xanth_eu.org> napisał w wiadomości
    > "Jan Koval" <j...@o...pl> wrote in message

    > Niezbędnego wyposażenia. Czyli to, co minimum.
    Tam jest taki łącznik `oraz'. Polecam zajrzeć do środka.

    J.

  • 9. Data: 2013-08-21 11:42:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Aug 2013, Liwiusz wrote:

    > Jasne, że nie czytałem.
    >
    > Skoro jesteś tak w temacie oczytany, to zagajając dyskusję, warto byłoby ją
    > jakoś rozszerzyć.

    Ale nie ma o co.
    Pytał o mijania, a w artykule o tym ani słowa :)
    Jest o dokładaniu przeciwmgłowych, w szczegółach jest o dodatkowych
    drogowych (włącznie z tym że mogą się wahać w pionie przy ruchach
    kierownicą), a o mijania tylko tyle, co opisuje przełączanie
    mijania/drogowe. "Mijania luzem" nic.

    > Bo skoro coś czytałeś, to do jakichś wniosków doszedłeś,
    > nie potrzebujesz zatem wiadomości elementarnych.

    Potrzebuje tego o co pytał :)
    (hint: nie wiem!)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-08-21 22:12:46
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy zamontowanie dodatkowych swiatel mijania (pracujacych rownolegle z
    > fabrycznymi) jest legalne?

    nielegalne.

    Ale mozesz załozyc i śmigać a w razie draki wyłączać:)

    ja mialem takie rozwiązanie i nigdy nie mialem problemow
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/15485.Spryskiwacze
    .do.xenonow

    soczewki w środku