  • 1. Data: 2012-11-11 17:16:25
    Temat: Re: Dodatkowy wzmacniacz do modemu GPRS - mobilny internet ?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 08:21:12 -0800 (PST), Swift napisał(a):

    > Zastanawiam się, czy można dodatkowo dokupić lub zrobić wzmacniacz antenowy

    Przecież to komunikacja dwustronna - który kierunek byś chciał wzmacniać,
    od kompa do anteny czy od anteny do kompa? A może oba? Da się, ale nie
    będzie to proste.
    Najpierw wyczerp możliwosci anteny (nie powiedziałeś jaki typ
    zastosowałeś). Zadbaj o małostratny kabel. Podnieś antenę wyżej.
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2012-11-11 17:21:12
    Od: Swift <p...@g...com>

    Witam
    Internet mobilny od T-Mobile, modem Huawei na USB, działka leśna, w takim położeniu,
    że wszystkie sieci działają słabiutko. Jakiś czas temu, dokupiłem antenę zewnętrzną
    ze złączem CRC9, wtykanym do gniazdka modemu (zysk antemy 11dB - według załączonej
    ulotki). Z anteną jest lepiej, tzn da się w ogóle połączyć, ale Internet wolniutki.
    Zastanawiam się, czy można dodatkowo dokupić lub zrobić wzmacniacz antenowy(zasilany
    np. z USB w laptopie). Googlałem za gotowym lub schematem, bez rezultatu.
    PP

  • 3. Data: 2012-11-11 18:05:17
    Od: "Ktos" <k...@n...com>

    Stara, żelazna zasada radiowca mówi, że najlepszym wzmacniaczem jest antena!
    Nie napisałeś, co dokładnie kupiłeś, ale te '11dB' to pachnie jakąś prostą,
    pionową anteną dookólną o zysku co najwyżej kilka dB.
    Znacznie lepsze efekty uzyskasz na antenie kierunkowej, panelowej lub o
    innej konstrukcji-pełno tego na aukcjach.
    Ważne jest też prawidłowe zawieszenie- możliwie wysoko, w otwartej
    przestrzeni.
    Oczywiście antena dostosowana do wykorzystywanego pasma, zakłam, że piszej o
    UMTS.

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    7666 (20121106) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

  • 4. Data: 2012-11-11 18:06:41
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    Jedynie antena kierunkowa. wzmacniacz wzmocni i sygnal i szumy dlatego
    SNR pozostanie niewiele lepszy a co za tym idzie i transfer.

  • 5. Data: 2012-11-11 18:40:29
    Od: Swift <p...@g...com>

    Wiem, że trzeba wzmocnić sygnał dwustronnie - nadawanie i odbiór. Antena jaką mam, to
    "cudo z Allegro" za 30 zł - dookólna, prętowa, dwie cewki przedłużające (sądząc po
    budowie), 5 m kabla (RG174 ?), zakończone wtykiem CRC9, zysk 11 dBi - pewnie
    naciągany, nie mniej, polepszenie transmisji widoczne. Kierunkowa Yagi, była by
    lepsza - wiem, może w przyszłym roku zrobię próbę. Nie mniej dalej ciekawi mnie, czy
    gdzieś są dostępne schematy wzmacniaczy ?
    PP

  • 6. Data: 2012-11-11 20:38:40
    Od: a...@p...pl

> [...]
    >antenowy(zasilany np. z USB w laptopie). Googlałem za gotowym lub schematem, bez

    1. las tlumi mocno sygnal radiowy, wiec najlepszym rozwianiem bylaby
    antena ponad drzewami, ale jak wyciagniesz wysoko antene, to bedziesz
    musial zastosowac dlugi kabel. A wiadomo kabel ma straty i caly zysk
    anteny utracisz na dlugim kablu. Wiec jedynym sensownym rozwiazaniem
    jest antena wysoko i na krotkim kablu urzadzenie aktywne, a sygnal
    sprowadzic juz w technologii kabla UTP lub wifi.

    2. ja na twoim miejscu kupilbym sobie router 3G (pod twoj kluczyk USB)
    - moze jakis tp-link, edimax, dlink, linksy inne, ktore wspolpracuje z
    z twoim modemem 3G i wlozylbym to wszystko do plastikowego pudla i
    zaainstalowalbym dla dlugiej tyczce ponad drzewami. Do tego pudla
    doprowadzilbym kabel zasilajacy 230V lub zasilanie przeslac ew. za
    pomoca PoE (PowerOverEthernet) - sa takie przejsciowki na kable UTP.

    Jezeli bylby za slaby sygnal to do tego modemu (w pudle) dolozylbym
    antenke z pigtailem. Nie masz strat na kablu a dokladasz zysk anteny i
    nie musisz przesylac na dol dlugim kablem antemowy tylko leci to po
    UTP.

    Innego rozwiazania nie widze. No chyba ze zmienic oferte na Internet.
    Plus/Orange maja oferte interne CDMA (pasmo 450MHz) a taki sygnal
    lepiej sie rozchodzi na duze odleglosci. Mozna to jakos brac na testy
    na ale szczegoly u operatorow.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2012-11-11 20:53:46
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    Biorac pod uwage straty na tej sznurowce zwanej kablem czy raczej
    przewodem to z anteny pozostanie max 3-4dBi. Pomogla by wymiana przewodu
    na np H155 Beldena i anteny na jakies YAGI 10dBi. Ta antena max co ma
    bez przewodu to 9dBi.
    O wzmacniaczu zapomnij bo tak jak napisalem wzmocnisz i szum i sygnal
    tak ze SNR pozostanie na takim samym poziomie czyli kiepskim i
    transmisja bedzie ta sama.