    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Drogi do szuflady
    Date: Wed, 4 Jan 2012 14:06:21 +0100

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2012-01-04 12:54, J.F pisze:
> [...]
    ni-robia-fortune-na-polskich-drogach.html

    >Nie o tym konkretnie, ale trochę pokazuje jak to funkcjonuje.

    Ale nic z tych zarzucanych rzeczy.

    A jak funkcjonuje ... sie ludzie znaja na organizowaniu takich
    projektow, to zarabiaja na tym na czym sie znaja :-)

    >Ale to chyba znacząco zmienia koszty.

    o 5% calosci ?

    >Wyjedzie taki Austriak, Hiszpan itp. i gdzie go będziesz szukał.
    >Trochę średni argument no nie?

    Nie, bo z Austryjakiem juz pare kontraktow zrobiles, i zawsze placil
    :-)

    >Ale to kolejne nadmiarowe koszty.

    Na razie na tyle niewielkie ze sie powinny zmiescic w rezerwie :-)

    >I znowu kolejne koszty. To wszystko razem ich wykończyło.

    Czyli po prostu - brak doswiadczenia - to tez kosh ztuje :-)

    >Owszem tak. W interesie istniejącej kliki jest budować jak najdrożej.
    >Dodatkowa konkurencja psuje ich interesy, bo pokazuje, że można
    >budować znacznie taniej. Więc robi się wszystko aby im nie wyszło.
    >Niestety przy h przyklasku gawiedzi, która co ciekawe za to płaci.
    >Potem będzie jeszcze płacić za przejazdy najwyższe stawki na świecie.
    >I do tego będzie się cieszyć, jak to jest fajnie.

    Ale to juz zalezy jak bedziesz glosowal w najblizszych wyborach i jak
    glosowales w poprzednich :-)

    >Weź pod uwagę, że mimo tańszej siły roboczej, nasze autostrady są
    >droższe niż niemieckie. Nie wspomnę o włoskich czy hiszpańskich,
    >gdzie co kawałek trzeba robić most albo drążyć tunel. Hiszpanie do
    >dzisiaj nie mogą się nadziwić, dlaczego nie potrafimy robić dróg na
    >tak płaskim terenie który mamy.

    No jak nie potrafimy - przeciez w koncu sami je robimy.
    Moze tylko nie mamy odpowiedniej pozycji finansowej ... i/lub wrodzona
    niefrasobliwosc powoduje ze nie potrafimy prowadzic duzych projektow.

    Choc Hiszpanow czy Wlochow to bym o te umiejetnosc tez nie
    podejrzewal. Niektorych Niemcow - o tak. Ale tylko niektorych :-)

    J.