  • 1. Data: 2009-01-19 18:47:28
    Temat: Dysk chrobocze
    Od: "Marcin Subal" <s...@p...onet.pl>

    Witam, posiadam roczny HDD SAMSUNG HD250HJ. Zawsze był praktycznie niesłyszalny.
    Od jakiś 2 miesięcy zaczął chrobotać. Nie jest to hałas ot normalnie pracującego
    dysku, tylko dźwięk przypomina hałas jaki wydawał kiedyś mój stary dysk IBM z
    serii ICL 40Gb (PAta) kiedy się wysypał i miał kupe badów przez co rzeźbił i
    rzeźbił na talerzu a system w tym czasie wisiał. Tu dysk momentami pracuje tak
    samo, ale badów nie ma i nie powoduje "zamarznięcia" systemu?
    Czy mogę się z takimi objawami udać do serwisu? Generalnie dysk pracuje
    normalnie, ale ten dźwięk bardzo źle mi się kojarzy.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2009-01-19 20:45:21
    Temat: Re: Dysk chrobocze
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

> [...]
    > Czy mogę się z takimi objawami udać do serwisu? Generalnie dysk pracuje
    > normalnie, ale ten dźwięk bardzo źle mi się kojarzy.
    Sprawdź SMART.

  • 3. Data: 2009-01-19 21:44:12
    Od: "Marcin Subal" <s...@p...onet.pl>

    > Sprawdź SMART.

    Mam kiepskie rozeznanie po danych ze SMARTa
    Może ktoś odszyfruje. Poniżej link do screena.

    http://img140.imageshack.us/my.php?image=zrzutsmarta
    q2.gif

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2009-01-20 07:35:53
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 19 Jan 2009 19:47:28 +0100, Marcin Subal napisał(a):

> [...]
    > Czy mogę się z takimi objawami udać do serwisu? Generalnie dysk pracuje
    > normalnie, ale ten dźwięk bardzo źle mi się kojarzy.

    Zdefragmentuj go.

  • 5. Data: 2009-01-20 09:52:05
    Od: "Marcin Subal" <s...@p...onet.pl>

    > Zdefragmentuj go.

    Dysk jest zdefragmentowany, zdarza się, ze dysk potrafi pracować jak nowy nawet
    przed kilka godzin (tzn. bez chrobotania) mimo tego że ma kopiowane małe, duże
    pliki, mimo że np rozpakowuję bardzo duże archiwa on pracuje cicho, tak jak
    kiedyś. Nie ma regularności w występowaniu chrobotania. Ktoś moze spojrzeć na
    SMARta?
    Pozdr
    Marcin

  • 6. Data: 2009-01-20 10:14:17
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Marcin Subal wyskrobał(a):

    > Mam kiepskie rozeznanie po danych ze SMARTa
    > Może ktoś odszyfruje. Poniżej link do screena.

    Zainstaluj SpeedFan'a i odczytaj nim SMARTA, a następnie kliknij sobie
    analize on-line. Dowiesz się więcej.

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2009-01-20 16:13:44
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    > ze dysk potrafi pracować jak nowy nawet
    Samsungi są generalnie słabymi dyskami, nawet jak nie ma bad sektorów to są
    problemy z mechaniką z naprowadzaniem głowic.
    Jak masz możliwość to zainwestuj w WD Caviar. To są trwałe dyski :)

  • 8. Data: 2009-01-20 16:20:18
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Marek pisze:

    > Samsungi są generalnie słabymi dyskami, nawet jak nie ma bad sektorów to są
    > problemy z mechaniką z naprowadzaniem głowic.
    > Jak masz możliwość to zainwestuj w WD Caviar. To są trwałe dyski :)

    Masz o 5 lat nieaktualne dane. Obecnie nowe samsungi są w czołówce. :)

    --
    pozdrawiam
    STranger