  • Data: 2018-07-15 19:43:05
    Temat: Re: Działanie różnicówki
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    -2.jpg
    > A teraz spróbuj mi wyjaśnić w prostych, żołnierskich słowach w czym
    > wyższość tamtej nad tą, bo jakoś cały czas mi ona umyka. Oczywiście, w
    > kategorii ochrony przeciwporażeniowej i nie w aspekcie prawnym tylko
    > rzeczowym.

    Bo tak jest i ch...! :)

    Ostatni raz tłumaczę.

    Taki, że w tym pierwszym przypadku jakakolwiek przerwa przewodów N lub
    PEN doprowadzi do uszkodzenia urządzeń elektronicznych w domu. Wszystko
    przez to, że w takiej sytuacji w obwodach 1-fazowych pojawią się
    napięcia międzyfazowe, nawet do 400V w zależności od rozłożenia
    poszczególnych obciążeń, a różnicówka nie wyłącza się samoczynnie przy
    utracie ciągłości przewodu N zarówno przed różnicówką, za różnicówką jak
    i wewnątrz tej różnicówki.

    W tym pierwszym przypadku sama różnicówka 3-fazowa jest częstą przyczyną
    takich uszkodzeń. Wystarczy, że dostanie się do niej kurz, piach czy
    kawałki tynku (o co wcale nie jest trudno i dość często się zdarza w
    nowo budowanych domach) powodujące pogorszenie lub brak kontaktu na
    stykach N wewnątrz tej różnicówki. Ponadto dość częstą przyczyną jest
    poluzowanie się zacisków przy różnicówce. W każdej z tych sytuacji w
    domu robi się "dyskoteka". Jedne lampy przygasają, a inne świecą jak
    szalone. W jednych gniazdach napięcie spada nawet do zera, a w innych
    pojawiają się napięcia nawet do 400V i tu pali się elektronika.

    W tym drugim przypadku jeżeli dojdzie do analogicznego uszkodzenia
    którejkolwiek różnicówki czy poluzowania styków to nic się kompletnie
    nie dzieje. Nie dzieje się też nic poważniejszego jak nawet nastąpi
    utrata ciągłości przewodu PEN, bo w tej sytuacji ochronnik przepięć
    spowoduje wyłączenie zabezpieczenia głównego jeżeli na którejś z faz
    napięcie wzrośnie ponad 272-275V.