  • 1. Data: 2012-09-01 18:34:50
    Temat: Dziki kraj a co za tym idzie i sądownictwo.
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Cytat

    Chodzi o 58-letniego maszynistę, który w maju mając 1,6 promila alkoholu
    w wydychanym powietrzu zasnął w Marciszowie w lokomotywie wiozącej
    wagony z 170 pasażerami.

    Mężczyzna nie odpowie za możliwość spowodowania katastrofy w ruchu
    lądowym. Prokuratorzy sprawdzili wszystkie rejestratory pociągu i
    okazało się, że choć maszynista był pijany, to jechał jak najbardziej
    prawidłowo.

    Jak mówi prokurator Violetta Niziołek, przez całą drogę z Jeleniej Góry
    do Marciszowa przestrzegał ograniczeń szybkości, zatrzymywał skład tak
    jak trzeba i nie popełnił błędów.

    Pierwszy błąd 58-latek popełnił dopiero w Marciszowie, gdzie zwyczajnie
    przysnął w lokomotywie, w której był zupełnie sam. Skład stanął w
    szczerym polu, a zaniepokojeni kolejarze z wagonów poszli sprawdzić co
    się stało w lokomotywie.

    Okazało się, że maszynista nie jest w stanie dalej prowadzić składu.
    Wyglądało na to, że zasłabł, ale szybko okazało się, że jego problemem
    jest wypity wcześniej alkohol.

    Prokuratura w związku z tymi dowodami zrezygnowała z zarzutu możliwości
    sprowadzenia zagrożenia życia i zdrowia wielu osób pozostając przy
    zarzutach prowadzenia pojazdu w stanie nietrzeźwym.

    58-latek zdecydował się na dobrowolne poddanie karze. Kamiennogórski sąd
    wymierzył mu bez procesu karę roku zakazu prowadzenia pojazdów i grzywnę
    w wysokości 2 tysięcy złotych.

    Naraził 170 ludzi +- około tyle samo jak by doszło do czołówki. Straty
    finansowe zniszczonego składu/składów, trakcji, torowiska, trupów,
    odszkodowań i kosztów leczenia pozostałych plus całej akcji ratunkowej
    to ładnych nawt kilkanaście milionów zł.

    Nie wnikam w artykuły i paragrafy tak samo jak prokuratura. Przekładając
    to na auto osobowe oczywiście z zamontowanym profesjonalnym
    rejestratorem, to adekwatny wyrok jaki by zapadł? Tak na szybko bez
    kalkulatora. Zakaz prowadzenia pojazdów na 9 godzin i 40 zł grzywny? Czy
    przesadziłem?

    Z drugiej strony ja ten system rozumie. Jak można zapuszkować kogoś kto
    nieźle zasila kasę państwową i wystraszyć miliony pozostałych
    degustatorów. I tak już polmosy cienko przędą a co za tym idzie kasa
    państwowa.

    http://www.prw.pl/articles/view/24228/maly-wyrok-w-g
    losniej-sprawie
    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2012-09-01 18:47:05
    Temat: Re: Dziki kraj a co za tym idzie i sądownictwo.
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    On 9/1/12 12:34 PM, Krzysztof 45 wrote:
    > Z drugiej strony ja ten system rozumie.

    A po polsku?

  • 3. Data: 2012-09-01 19:14:52
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-01 18:47, neoniusz pisze:
    > A po polsku?

    Dopisz m to zajarzysz. Mam nadzieję.
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2012-09-01 19:18:30
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    On 9/1/12 1:14 PM, Krzysztof 45 wrote:

    > Dopisz m to zajarzysz. Mam nadzieję.

    Szkoda ze ty nie zajarzyles przed napisaniem.

  • 5. Data: 2012-09-01 19:30:33
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-01 19:18, neoniusz pisze:
    > Szkoda ze ty nie zajarzyles przed napisaniem.
    Szkoda. Bardzo wielka szkoda. No masz racje. Szkoda jak hxx wie co. Nie
    przewidziałem czepiacza na m. Napij się ale do 1,6 promila. Przejdzie
    ... ci.
    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2012-09-01 20:03:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 01.09.2012 18:34, Krzysztof 45 wrote:

> [...]
    > odszkodowań i kosztów leczenia pozostałych plus całej akcji ratunkowej
    > to ładnych nawt kilkanaście milionów zł.
    Z rejestratora i opinii wynika, że NIE naraził. Jak masz inne zdanie to
    może chociaż uzasadnij a nie "bo tak".

> [...]
    > rejestratorem, to adekwatny wyrok jaki by zapadł? Tak na szybko bez
    > kalkulatora. Zakaz prowadzenia pojazdów na 9 godzin i 40 zł grzywny? Czy
    Ale wiesz, że w pociągu np nie grozi Ci wjechanie na przeciwległy pas?
    I, że pociąg sam się zatrzyma gdy mechanik zasłabnie/zaśnie/etc? Jego
    zachowanie de facto nie różniło się od przypadku zasłabnięcia - pociąg
    stanął i tyle.

    Gdyby przegapił ograniczenie/światło to rzeczywiście można by mówić o
    groźbie katastrofy, ale skoro jechał zgodnie z przepisami?

    Michoo

  • 7. Data: 2012-09-01 20:11:53
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Ale wiesz, że w pociągu np nie grozi Ci wjechanie na przeciwległy pas?

    nie wiem

    "Jan Matejko" relacji Warszawa Wsch. - Kraków Główny. Pociąg
    Warszawa-Kraków wjechał na niewłaściwy tor, po którym z naprzeciwka
    poruszał się pociąg Przemyśl-Warszawa.

    http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=
    /20120304/KRAJSWIAT/120309960

  • 8. Data: 2012-09-01 20:25:46
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 01 Sep 2012 20:11:53 +0200, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    >nie wiem
    >
    > "Jan Matejko" relacji Warszawa Wsch. - Kraków Główny. Pociąg
    >Warszawa-Kraków wjechał na niewłaściwy tor, po którym z naprzeciwka
    >poruszał się pociąg Przemyśl-Warszawa.

    Ale to nie jest wina maszynisty.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2012-09-01 20:31:50
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-09-01 20:25, jerzu pisze:

    > Ale to nie jest wina maszynisty.

    ze nie zauważył to też?
    to w sumie może w ogóle wyjebać maszynistę skoro i tak pociąg jedzie po
    torach.

  • 10. Data: 2012-09-01 20:37:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 01.09.2012 20:11, nazgul wrote:

> [...]
    >
    > "Jan Matejko" relacji Warszawa Wsch. - Kraków Główny. Pociąg
    > Warszawa-Kraków wjechał na niewłaściwy tor, po którym z naprzeciwka

    Mogą dwa trafić na tor kolizyjny, ale prowadzący pociąg nie może nagle
    zjechać "na czołówkę" na drugi tor.

    Michoo