    From: MarcinJM <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dziura w wydechu
    Date: Mon, 11 Oct 2010 08:30:48 +0200

    W dniu 2010-10-05 13:28, Matt pisze:

    > Dobrze to widać na tej animacji - bez odpowiedniego wydechu sporo
    > mieszanki poszłoby w powietrze i straciłby ciśnienie w cylindrze:
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/File:Arbeitsweise_Zweit
    akt.gif

    To mozna jeszcze dodac, ze wspolczesny 4suw ma bardzo podobnie:
    Poniewaz w ukladzie MUSI byc kat., a on tworzy spora fale zwrotna, to
    walki rorzadu musza miec wkalkulowane dosc krotkie czasy otwarcia, aby
    nie napychac silnika spalinami.
    Stad spore przewaznie problemy po wywaleniu kata bez innych modyfikacji
    silnika. Przewaznie konczy sie permanentna obecnoscia swiezej mieszanki
    (a co za tym idzie, tlenu) w wydechu i brakiem mozliwosci korygowania
    przez lambde. Lub napychaniem spalin do komory spalania przez wtorna
    fale zwrotna. Generalnie caly falowod sie rozstraja.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl