  • 1. Data: 2015-08-30 15:46:38
    Temat: Dziwne bootowanie laptopa
    Od: Universis <u...@w...pl>

    Laptop Asus x551c. Jak w temacie padł dysk twardy. Dysk wymieniłem i oczywiście
    chciałem zainstalować windows 8. Na początku nie wiedziełem jak ustawić bootowanie z
    CD/DVD w tym biosie i po pierwszej "dłubance" utraciłem bootowalność ze wszystkich
    nośników :). Nie dałem za wygraną i postanowiłem dłubać dalej w wyniku czego
    osiągnąłem połowiczny sukces - laptop bootuje zarówno z HD jak i z CD/DVD - ale.... .
    z włożonym Pendrive do gniazda USB !. Na Pendrive są tylko fotki - bootowalnym nie
    jest. Jak co ustawić żeby laptop bootował bez tego Pendrive'a ?

  • 2. Data: 2015-08-30 17:44:23
    Temat: Re: Dziwne bootowanie laptopa
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 30.08.2015 15:46, Universis pisze:
> [...]
    > CD/DVD - ale.... . z włożonym Pendrive do gniazda USB !. Na Pendrive
    > są tylko fotki - bootowalnym nie jest. Jak co ustawić żeby laptop

    Na moim komputerze przy uruchamianiu naciskam ESC i pokazuje się lista.
    Mogę sobie wybrać z czego chcę zabootować system.

    --
    animka

  • 3. Data: 2015-08-30 18:00:22
    Od: Universis <u...@w...pl>

    [..]
    > Na moim komputerze przy uruchamianiu naciskam ESC i pokazuje się lista.
    > Mogę sobie wybrać z czego chcę zabootować system.
    >

    > --
    > animka

    Dziękuję aminko za odpowiedź - ja też to odkryłem, ale po wybraniu boot'a czy to z HD
    czy też z CD/DVD - nic z tego nie chce wyjść poza czarnym ekranem na którym migocze
    kursor....

  • 4. Data: 2015-08-30 20:59:56
    Od: Universis <u...@w...pl>

    [..]
> [...]

    czy też z CD/DVD - nic z tego nie chce wyjść poza czarnym ekranem na którym migocze
    kursor.... musi być pendrive włożony do gniaza usb - dopiero bootuje - zarówno z HG
    jak i CD/DVD

  • 5. Data: 2015-08-30 21:09:01
    Od: Universis <u...@w...pl>

    [..]
> [...]

    czy też z CD/DVD - nic z tego nie chce wyjść poza czarnym ekranem na którym migocze
    kursor.... musi być pendrive włożony do gniaza usb - dopiero bootuje - zarówno z HD
    jak i CD/DVD

  • 6. Data: 2015-08-30 22:02:11
    Od: Universis <u...@w...pl>

    [..]
> [...]

    kursor.... musi być pendrive włożony do gniaza usb - dopiero bootuje - zarówno z HD
    jak i CD/DVD. I może na koniec dodam że prawdopodobnie jest uszkodzona klawiatura
    (nie mój laptop - kolega wręczył mi go wraz z klawiaturą usb) - ponieważ wszystkie
    belki wyboru ustawia na skrajnej dolnej pozycji - np. jak chcę zamknąć system -
    Alt+F4 - to wtedy ustawia mi na "uruchom ponownie" choć 'zamknij' jest przedostatnie
    - i nie można tego ustawić myszką bo cały czas 'zjeżdża' na dół, to samo otwierane
    strony www w IE jak i Firefox - ustawia je na sam dół tych stron i nie można ich
    podciągnąć do góry przy pomocy myszki.

  • 7. Data: 2015-08-31 06:39:36
    Od: "Radoslaw Szwed" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Universis" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    fotki - bootowalnym nie jest. Jak co ustawić
    > żeby laptop bootował bez tego Pendrive'a ?

    Przy starcie F2 (wejscie do BIOS)
    W menu Security dajemy Disable przy Secure Boot Control
    Zapisujemy ustawienia i reset.
    Ponownie przy starcie F2
    W menu Boot dajemy Enabled przy Launch CSM.
    Zapisujemy ustawienia i reset.

    Od teraz przy starcie Esc i można wybrać urządzenie do "bootowania"
    lub ustawić je w BIOS

    Pozdrawiam
    Radek.

  • 8. Data: 2015-09-01 00:38:01
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-08-31 06:39, Radoslaw Szwed pisze:
    > Przy starcie F2 (wejscie do BIOS)

    Na moim do biosu jest klawisz F10 akurat, a gdyby się u mnie pokazało na
    ekranie to F2 to trzeba niestety zatwierdzić i system się
    ładuje-uruchamia Windows.

    --
    animka