  • Data: 2018-01-12 23:07:27
    Temat: Re: Dziwne zachowanie przetwornicy na MC34063
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 12 Jan 2018 22:40:06 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Po wymianie kondensatora z 1nF na 470pF zupełnie nic się nie zmieniło.
    > Napięcie wciąż jest za wysokie i wciąż zależy od zasilania na wejściu -
    > różnica rzędu 40-50V. Powoli kończą mi się pomysły. W tej chwili tylko

    To moze powieksz
    https://www.electro-tech-online.com/threads/strange-
    behaviour-of-mc34063-step-up-circuit.146261/

    > do głowy przychodzi mi jeszcze próbowanie wymiany transformatora albo
    > spróbowanie z kolejnym egzemplarzem scalaka (chociaż wydaje mi się
    > naprawdę mało prawdopodobne, żeby do tej pory trafiły mi się dwa różne z
    > takim samym uszkodzeniem.

    Moze jakas uszkodzona seria ?

    Podlacz oscyloskop i zobacz jakie impulsy generuje.

    > Jakakolwiek wada w transformatorze w teorii może powodować taki efekt?

    Nie, sprzezenie zwrotne powinno regulowac.

    www.ti.com/litv/pdf/slla339

    "The MC34063A (figure 1) supplies fixed on time drive to the internal
    power switch whenthe "Comparator inverting input" (abbreviated as
    "Cii") is less than the internal 1.25V reference voltage.
    When the Cii is greater than the internal reference, the output switch
    will remain off. Therefore, keeping the Cii pin above 1.25V will stop
    the output switch (the oscillator will continue to run)"

    > Jak krytyczny jest rezystor 0,22 oma?

    Dosc krytyczny, jesli dochodzisz do nasycenia cewki.
    Co u Ciebie nie powinno miec miejsca.

    Ale powieksz go, nawet do 1 ohm, ... powinien skrocic impuls, to i
    napiecie spadnie.

    No i obciaz wyjscie opornikiem np 2M (2*1M) - moze zdusi napiecie :-)

    > Skończy się tak, że przeprojektuję płytkę z myślą o przetwornicy w
    > wersji THT - ta do tej pory działa we wszystkich egzemplarzach
    > poprzedniej wersji urządzenia...

    Rezystory w sprzezeniu byly takie same w wersji THT ?

    Bo tak patrze ... w przykladach sa raczej mniejsze rezystancje, moze
    za duzo masz i komparator nie dziala ?
    Przy czym tu sie liczy ten od nogi 5 do masy.

    J.