  • Data: 2018-11-19 02:42:03
    Temat: Re: Dziwne zjawisko akustyczne
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Roman Rogóż" <r...@s...krakow.pl> napisał w wiadomości
    news:psm79c$fhm$1@node2.news.atman.pl...

    > wzmocnione mp3
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1KQxmsLdDgDtq8r0_FVQ
    _WFsWH1VfFMJj/view?usp=sharing

    > Fourier
    >
    > https://drive.google.com/file/d/17Z8e4vU-vqDel3zfWB8
    rJO5KyBIvnnfI/view?usp=sharing

    No, wzmocniony głos już daje inne wrażenie, tu już nie mogę wykluczyć, choć
    są duże zakłócenia lokalne, że to sama wrona daje np. na wydechu "kraa", a
    na wdechu "peep", czy "pip" (jedna pipa), ale wykluczyć wpływu mechanicznego
    wrony na obiekt, na którym "siedzi", nie mogę. Po głosie znać, że nastąpiło
    przesunięcie, mniej-więcej w połowie nagrania, wysokości dźwięku, o kilka
    procent w górę. Teraz, czy to wrona, bo jej krakanie też poszło w górę, choć
    tego tak bardzo nie słychać, czy tylko ten pip, czy to obsuwa nagrywarki,
    nie wiem. Choć ten pip, jak na wronę, wydaje mi się za wysoki. Któreś z
    wróblowych krukowatych, do których wrona należy (aby nie było, wrona jest
    zaliczana do ptaków śpiewających!), ale czy wrona, kawka, czy gawron, to nie
    pomnę, prócz swojego zwykłego głosu, wydaje też dźwięk podobny do miauczenia
    (raczej do pomiaukiwania) kota, nie pamiętam, czy wrona, czy kawka, może to
    coś z tej paki?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.