    From: "Latet" <l...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: E71 takze jako GPS
    Date: Sun, 10 May 2009 12:38:37 +0200

    > Być może o tym nie wiesz - wystarczy zainstalować Nokia Maps Loader na
    > PC (część Nokia PC Suite), który umożliwia wgranie dokładnych map na
    > kartę pamięci w telefonie używając peceta. Po ich wgraniu program nie
    > będzie musiał pobierać map on-line.

    Dzieki, wypróbuję na pewno.

    Wczoraj trochę testowałem NokiaMaps (wersja darmowa) jeżdząc po Warszawie i mam
    kilka spostrzezen:

    1. Zdarzyło się, że aktualna pozycja została "zamrożona" w jakimś punkcie i nie
    wiedziałem dlaczego. Okazało się, że dopiero po połączeniu się z netem i
    doładowaniu mapy, moja pozycja "przeskoczyła" na realne miejsce i dalaj już było
    OK.
    Problemem było to, że na oko nie można było rozpoznać, że chodzi o brak mapki. A
    moze to raczej jakieś braki w danych o obszarze, nie wiem. W każdym razie długo
    dochodziłem do tego o co chodzi.

    2. Mapki Nokia Maps są bardzo "lekkie" w porównaniu z podobnymi z wyglądu
    mapkami Google Maps. Zdaje sie, że są po prostu wektorowe, a te z GoogleMaps są
    bitmapami. Przy sensownym rozliczaniu połaczeń internetowych (a takie akurat mam
    w taryfie Elastycznej w Plusie) doładowywanie mapek kosztuje symboliczne grosze.

    3. Jadąc przez obaszar którego mapki już miałem w cache, wymusiłem ręcznie tryb
    online. Po kilku kilometrach jazy stwierdziłem, że program nie załadował ani
    jednego bajta danych (połaczenie gprs trwało stabilnie ponad 20 minut). Co
    ciekawe - na bieżącym billingu w ogóle nie ma takiego "zerowego" połączenia.
    Miła niespodzianka.

    Pozdrawiam,

    latet