    From: "James" <n...@d...for.spam>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
    Date: Tue, 18 Nov 2014 01:23:36 +0100

    > Dziś można pomysleć o wstawieniu światła dzienne (biały LED) :). Ciekawe
    > czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo wszystko co
    > widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową robotę.
    >
    > Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą.

    Fakt, większość świateł dziennych wygląda jak robota domorosłego
    konstruktora, ale jednak homologacja jest wymagana i są dokładne normy
    ustalone jak mają takie światła działać i świecić. Jest np powiedziane, że
    światła dzienne muszą mieć minimum 400 cd w osi lampy (większość ma chyba ze
    4) oraz nie więcej niż 1200 cd. Nawet powierzchnia światła jest określona
    jako 25 do 200 cm2.
    Oznaczenie homologacji na kloszach lamp dziennych to RL lub 00 RL oraz
    europejski znak E w okręgu.
    Dokładnie opisuje to regulacja UN ECE numer 87.

    --
    Technicznie,
    James