eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › [ETZ 250] żarówki LED-owe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2014-11-17 16:06:21
    Temat: [ETZ 250] żarówki LED-owe
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy
    żarówki.
    Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
    http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w
    -r10w-py21w-fv-i4770291487.html

    Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku (oczywiście
    na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak wyrzucę na luz
    bez dodania gazu- to gaśnie.
    Stąd pomyślałem o żarówkach LED.

    T.


  • 2. Data: 2014-11-17 16:18:42
    Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:m4d2tc$p7t$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > Witam,
    > Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy
    > żarówki.
    > Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
    > http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w
    -r10w-py21w-fv-i4770291487.html
    >
    > Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku
    > (oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak
    > wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
    > Stąd pomyślałem o żarówkach LED.
    ===========================

    Tylko w jakim celu.
    Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji, oznaczone
    jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd jak oryginały.
    Poza jasnością świecenia w zużyciu energii niewiele się zmieni - tak
    myslę,,,
    A swoją drogą akumulator tam działa?

    Pozdrawiam - JK



  • 3. Data: 2014-11-17 16:38:20
    Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>


    Użytkownik "JK" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:m4d3kf$so9$1@news.supermedia.pl...
    >>
    > Tylko w jakim celu.
    > Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji,
    > oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd
    > jak oryginały.

    Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W

    > Poza jasnością świecenia w zużyciu energii niewiele się zmieni - tak
    > myslę,,,
    > A swoją drogą akumulator tam działa?

    Działa.

    T.


  • 4. Data: 2014-11-17 16:44:10
    Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomek wrote:

    >
    > Użytkownik "JK" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:m4d3kf$so9$1@news.supermedia.pl...
    >>>
    >> Tylko w jakim celu.
    >> Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji,
    >> oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd
    >> jak oryginały.
    >
    > Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W

    tylko jak pobierają mniejszy prąd to zwariuje Ci bimetal. Muszą brać
    tyle samo. resztę mocy wytracisz na rezystorach

    --
    BMW R1100GS '94
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 5. Data: 2014-11-17 17:06:10
    Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
    Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>

    On Mon, 17 Nov 2014 16:06:21 +0100, Tomek <m...@o...pl> wrote:

    > Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy
    > żarówki.
    > Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
    > http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w
    -r10w-py21w-fv-i4770291487.html

    Do żarówek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    http://leslie.hell.pl/
    NTV650 & ST995i


  • 6. Data: 2014-11-17 18:39:39
    Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-17 o 17:06, Leszek Karlik pisze:

    > Do żarówek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.

    No właśnie to chciałem zaproponować. Chyba że jest to rozwiązanie passe
    w przypadku ETZ i chcemy zachować oryginał gdzie się da.

    A tak w ogóle to nie jest to przypadkiem wina alternatora/prądnicy? Coś
    słabo z bilansem...


    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar


  • 7. Data: 2014-11-17 19:55:07
    Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
    Od: Sir |Piernik <d...@p...onet.pl>

    Tomek pisze:
    ...>8
    > Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku
    > (oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak
    > wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
    ...>8

    W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
    na swiatlach.
    Objawy dokladnie takie jak opisales.
    Jako elektryk, leniwy z natury, wymyslilem sposob wymagajacy najmniej
    wysilku a wiec i najmniejsza ingerencje w instalacje motocykla.
    Rozdzielilem, na wyjsciu pradnicy (o alternatorze mozna bylo wtedy
    pomarzyc), zasilanie na dwie "galazki". Jedna prowadzila do reflektora a
    druga, poprzez diode dosc duzej (wtedy) mocy, do akumulatora i dalej, do
    instalacji elektrycznej motocykla.
    Sposob ten mial mala niedogodnosc - swiatla przygasaly na malych
    obrotach silnika ale dzialalo to sprawnie przez lata.
    Dodam tylko, nie elektrykom, ze dioda nie pozwalala "cofnac sie" pradowi
    z akumulatora do reflektora ktory przy instalacji 6V pobieral naprawde
    duzo pradu :)

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    B12




  • 8. Data: 2014-11-17 22:16:41
    Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:

    > W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
    > na swiatlach.

    Dziś można pomysleć o wstawieniu światła dzienne (biały LED) :).
    Ciekawe czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo
    wszystko co widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową
    robotę.

    Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą.

    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar


  • 9. Data: 2014-11-18 01:23:36
    Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    >"Piotr Rezmer" wrote... W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:

    >> W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
    >> na swiatlach.
    >
    > Dziś można pomysleć o wstawieniu światła dzienne (biały LED) :). Ciekawe
    > czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo wszystko co
    > widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową robotę.
    >
    > Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą.

    Fakt, większość świateł dziennych wygląda jak robota domorosłego
    konstruktora, ale jednak homologacja jest wymagana i są dokładne normy
    ustalone jak mają takie światła działać i świecić. Jest np powiedziane, że
    światła dzienne muszą mieć minimum 400 cd w osi lampy (większość ma chyba ze
    4) oraz nie więcej niż 1200 cd. Nawet powierzchnia światła jest określona
    jako 25 do 200 cm2.
    Oznaczenie homologacji na kloszach lamp dziennych to RL lub 00 RL oraz
    europejski znak E w okręgu.
    Dokładnie opisuje to regulacja UN ECE numer 87.

    --
    Technicznie,
    James


  • 10. Data: 2014-11-18 02:46:55
    Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 17 Nov 2014 15:44:10 +0000 (UTC) masti <g...@t...hell> napisał:

    >> Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W
    >tylko jak pobierają mniejszy prąd to zwariuje Ci bimetal. Muszą brać
    >tyle samo. resztę mocy wytracisz na rezystorach

    Po co tak kombinować? Lepiej wywalić ten szajsowaty bimetalowy
    przerywacz i kupić/zrobić elektroniczny. Ja zrobiłem na 4093 i dwóch
    mosfetach. Prąd żarówek nie płynie u mnie przez przełącznik na
    kierownicy - mniejsze zużycie styków.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: