eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyEV-- Wodór czy baterie? › Re: EV-- Wodór czy baterie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <pnlk8j$ohh$1@dont-email.me> <5b9f62dd$0$611$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b9f928c$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b9fbc4e$0$611$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5b9fbc4e$0$611$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: EV-- Wodór czy baterie?
    Date: Mon, 17 Sep 2018 18:16:44 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 45
    Message-ID: <5b9fd393$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.57.71
    X-Trace: 1537201043 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 603 83.26.57.71:50072
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2715
    X-Received-Body-CRC: 2594217546
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639889
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5b9fbc4e$0$611$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-09-17 o 13:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    >>> Ale nie wiem, czy wiesz, że pierwsze samochody były elektryczne?
    >>> To taka ciekawostka... Wymyślono je ok. 1835 r., a spalinowe -
    >>> 1885, więc 50 lat później.
    >
    >> Ale wnioskowalbym, ze sie do niczego nie nadawaly, skoro sie nie
    >> spopularyzowaly :-(
    >> Powod pewnie ten sam - kiepski zasieg, dlugie ladowanie, slaba
    >> zywotnosc baterii.
    >> Tylko wtedy byl jeszcze wiekszy..
    >> Za to do dzis jezdza elektryczne tramwaje, pociagi, trolejbusy ...
    >
    >Wtedy to chyba podstawową wadą był brak prądu.

    Benzyny tez nie bylo.

    Nawiasem mowiac - gdzies latach 20-tych swiatu zagrozilo widmo konca
    benzyny, co zaowocowalo etyliną ... ale odkryto potem zloza na bliskim
    wschodzie ...

    >No i nie wiadomo, jakie były wtedy akumulatory - może były dobre,
    >tylko na dzisiejsze czasy - niebezpieczne albo nieekologiczne.

    Podejrzewam, ze byly olowiowe.
    W roku 1899 wynaleziono NiCd.

    >Ps. Za komuny mój ojciec pracował w branży lotniczej, w której wtedy
    >używało się "akumulatorów srebrowych". Prawdopodobnie chodziło o
    >srebrowo-wapniowe. Zapewne w tamtych czasach były znacznie droższe od
    >zwykłych ołowiowych, a poza tym piszą, że miały największą gęstosć
    >energii. Jeszcze się ich używa.

    Ale to chyba srebrowo-cynkowe, bo wapniowe ...
    https://en.wikipedia.org/wiki/Silver_calcium_battery

    tak naprawde to olowiowe.

    No i pewnie za drogie do masowego uzytku.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: