  • Data: 2017-12-12 21:36:01
    Temat: Re: Elektryczność a środowisko
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-12-12 o 20:55, Atlantis pisze:

    > Nie wspominając już o potencjalnie niebezpiecznych sprężeniach
    > zwrotnych, spowodowanych takimi zjawiskami jak parowanie oceanów albo
    > zmiana prądów oceanicznych. Potencjalnie konsekwencje są zbyt poważne,
    > żeby je radośnie ignorować, fantazjując sobie o palmach nad Wisłą...

    Mnie się cały czas wydaje, że dodatnie sprzężenie zwrotne, mimo, że
    wspominane to jest niedoceniane przez klimatologów. To znaczy
    przypuszczam, że w pewnym momencie nastąpi zaskakujące wszystkich
    drastyczne przyspieszenie zmian. Zadziała lawinowo, jak przerzutnik.
    Przyczynę dodatniego sprzężenia upatruję w metanie.
    Wszystkie określenia typu, że jeżeli zmiany będą postępowały w takim
    tempie jak dotychczas to za 100 lat to czy tamto według mnie można
    między bajki włożyć.
    Podobno niektórzy podejrzewają, że szykuje się kilkanaście/dziesiąt lat
    słabszej aktywności Słońca, co na jakiś czas skompensuje zmiany. Jeśli
    tak faktycznie będzie to tego gwałtownego przyspieszenia spodziewałbym
    się jak Słońce wróci do normalnej aktywności.
    P.G.