  • Data: 2018-10-18 19:42:43
    Temat: Re: Elektryk po dunsku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:pq92qp$79c$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 18.10.2018 o 00:15, Marek S pisze:
    > To nie jest nic niezwykłego. Metan w procesach produkcyjnych spalamy
    > a CO2 nie. Nie ten metan jest groźny. Poziom CO2 ma gigantyczny
    > wpływ na ilość metanu jaki jest uwalniany do atmosfery. Ciutek
    > ocieplisz klimat - stopnieją lodowce. A metanu jest w nich od groma.
    > Odsłonią się też

    Naprawde ?

    A ten metan to taki grozny, czy jednak wkrotce sie w atmosferze utleni
    i zostawi tylko CO2 ?

    >Z całym szacunkiem dla nauki i naukowców, ale wszystko wskazuje na
    >to, ze układ klimatyczny Ziemi jest układem stabilnym i występują
    >procesy które z powrotem pchną go w punkt stabilny. Inaczej
    >mielibyśmy już Crematorię z kronik Riddicka.

    Ale w jakim sensie stabilnym ?
    Bo tu niedawno byl lodowiec, przed nim byl drugi lodowiec, przed nim
    trzeci lodowiec ... i trudno te lodowce zliczyc ...

    >Skoro układ jest stabilny to wypadałoby żeby było jakieś sprzężenie
    >ujemne. Potrafisz je wymienić? Bo wszystkie jakie znamy są dodatnie.
    >Układy z samymi sprężeniami dodatnimi są na ogół wybitnie
    >niestabilne. Więc czegoś mi tu brakuje i chętnie bym się dowiedział
    >gdzie jest błąd;)

    One moga byc dodatnie w zakresie paru stopni, no moze kilkunastu, a
    bardziej fundamentalnej fizyki sie nie przeskoczy - Sloneczko nam
    umiarkowanej mocy dostarcza.

    J.