    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Emulator drukarki serialowej
    Date: Thu, 21 Jan 2010 12:28:54 +0100

    Mario schrieb:

    > Jeśli ustawisz na epson 9p to w pliku z hyperterminala powinien być
    > głównie tekst plus troszkę kodów sterujących. Dziwne, że widzisz same
    > krzaczki. Moze coś masz źle ustawione z parametrami transmisji. Spróbuj
    > odbierać programem Terminal by Br@y++ a do wydruków użyć darmowy program
    > d2wprint. Umożliwia on przechwytywanie wydruków z programów dosowych.
    > Polega to na tym ze program w dosie ustawia się do pisania wydruku na
    > plik a d2wprint przegląda dany katalog i jak się plik .prn pojawi to go
    > drukuje. Na pewno działał przy wyborze drukarki typu epson.

    ...chyba, że program obsługuje drukarkę w trybie graficznym. Miałem
    kiedyś coś takiego (Epson 9p), nawet dekoder znaków graficznych
    EPSON->ASCII, ale niestety wraz ze zmianami politycznymi (DOS->...) przy
    którymś backupie znikło. W sumie nie było to takie skomplikowane: przez
    RS232 odbierałem znaki i czekałem na sekwencję przełączającą w tryb
    graficzny. Potem akumulacja bloków między dwoma "zerami" (9 pixeli
    czystych => spacja). Pierwsze sito to lookup-table na ilości pixeli w
    znaku. Chyba tylko 5 czy 6 znaków miało taką samą liczbę pixeli, dla
    nich brałem którąś z linii, gdzie się różniły. Zrobione na szybko w
    Turbo-C na dosie. Działało tylko na jednym foncie, ale program słał i
    tak wsio monospace.

    Waldek