  • Data: 2007-01-21 15:02:47
    Temat: Re: Exatel - Wiatry - Brak światłowodów
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    futszaK napisał(a):

    > tylko co to interesuje tych biednych klientow StrrrowgerNet-u z ktorych
    > czesc zapewne zlozy wnioski o nerwozdrade ?
    >
    > zjawisko przerwacania sie slupow WN jest takim samym zjawiskiem jak
    > zjawisko przerywania swiatlowodow przez koparki, a dokladniej mowiac -
    > sposob zabezpieczenia sieci przed jego skutkami jest taki sam -
    > alternatywna droga dostarczenia sygnalu, zreszta podobnie a moze i
    > bardziej tyczy sie to samego StrrrowgerNet-u

    Siur. Tysiace koparek oraz tysiące wichur codziennie krąży nad i po
    Lwówku i czyha na każdy kawałek drutu/światła zawierającego Internet :-P
    O złomiarzach nie wspominając.

    Owszem, może znajdziesz dostawcę, który zaoferuje Ci w 99,9999 %
    redundantne łącze, ale informuję, że jego cena nie będzie 2 x cena
    podstawowa. Nie bedzie też to liczba 5.

    Że też ci od trzęsienia ziemi tego nie wiedzieli :-) Albo poszkodowani
    kilka lat przez powódź na Sląsku.

    O koparce można usłyszeć raz, dwa razy w miesiącu, o słupie WN raz na
    kilkanaście lat. Widzisz jakąś różnicę? Plamy na słońcu w przypadku
    radiolinii też będziesz zasłaniał?

    M.

    PS. Na początku lat '90 w domu, w którym mieszkam założyliśmy sobie
    spółdzielczą TVSAT podłączoną do azartu. Kilka dni po uruchomieniu była
    taka śnieżyca, ze najpierw zanikł sygnał, a potem czasze anten zalepiły
    sie mokrym sniegiem na parę godzin. W sumie przerwa trwała ok. pół doby
    - na nieszczęscie to była sobota ;). Afera była straszna -
    sasiedzi-"fachowcy" klęli, jak można do tego dopuścić? Osłonić,
    podgrzewać, cokolwiek. Tłumaczyłem grzecznie, że zaniki dla takich
    parametrów anten, wyliczone naukowo ;-) to około 18 godzin rocznie
    (deszcz, śnieg itp).
    Od tamtej pory (czyli mniej więcej przez 12 lat) zjawisko śniegu i
    deszczu uniemożliwiającego odbiór pojawiło się może trzy razy...