  • 11. Data: 2014-01-16 10:16:15
    Temat: Re: FX8350 ile ramu
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    robot <r...@v...pl> wrote:

    > Na razie znalazłem, że maksymalnie 32GB. Czyli zależy od procesora.
    >
    > Źródło:
    >
    > http://www.extrahardware.com/article/amd-a10-6800k-c
    pu-tests-better-core-i3-3220-and-fx-4300

    24h szukania i tylko tyle ;) Ja w 2min mam 64GB:
    http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1899525/mot
    herboard-supports-64gb-ram-amd-fx8350-fx8320-cpu.htm

  • 12. Data: 2014-01-16 11:19:37
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2014-01-16 10:16, Mirosław Kwaśniak pisze:

    > 24h szukania i tylko tyle ;) Ja w 2min mam 64GB:

    Większość tego czasu zajęło mi odnalezienie strony google ;)

    > http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1899525/mot
    herboard-supports-64gb-ram-amd-fx8350-fx8320-cpu.htm

    No dobra, ale to jest tylko jakieś forum, na którym jakiś koleś napisał, cytuję:
    " As far as I understand those CPU's will support 64GB ram".

    Żaden to dowód i w dodatku sprzeczny z tabelą która podałem w linku.
    A to, że jakaś płyta główna obsłuży 64 nie znaczy, że procesor obsłuży.

    --
    pozdro
    2x XEON E5-2650@2,4GHz 16C/32T|64GB RAM|2xGTX780|1xHD7850|ASUS Z9PE-D8WS

  • 13. Data: 2014-01-16 11:30:19
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2014-01-16 09:15, robot napisał/a:

    > A możliwe. Moim zdaniem, tym bardziej maksymalna ilość ramu zależy też
    > od procesora.

    Tak, od procesora, ale konstrukcja płyty może to "przycinać" zgodnie z
    założeniem konstruktora bo jest na rękę producentowi abyś kupił wyższy
    model jeśli chcesz mieć obsługę większej ilości pamięci RAM.

    --
    Czarek

  • 14. Data: 2014-01-16 11:42:28
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2014-01-16 11:30, Czarek pisze:

    > Tak, od procesora, ale konstrukcja płyty może to "przycinać" zgodnie z założeniem
    konstruktora bo jest na rękę producentowi abyś kupił wyższy model jeśli chcesz mieć
    obsługę większej ilości pamięci RAM.

    Tak jest.

  • 15. Data: 2014-01-16 13:36:37
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 1/16/2014 7:07 AM, robot wrote:

> [...]
    pecifications

    > Tak, wspomniałem.
    > W Intelu ilość obsługiwanego ramu zależy też od procesora. Może w AMD jest
    > inaczej.
    > Nie znam się.
    > A, coś mi się przypomina, że w intelach kontroler pamięci jest w procesorze.
    > Chociaż jestem prawie pewien, że maksymalna ilość ramu jest też ograniczana
    > przez
    > procesor bez względu na producenta.

    A to nawet nie wiedzialem. A kupilem w grudniu ASRock na Intelu.

  • 16. Data: 2014-01-16 22:12:40
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "robot" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Żaden to dowód i w dodatku sprzeczny z tabelą która podałem w linku.
    > A to, że jakaś płyta główna obsłuży 64 nie znaczy, że procesor obsłuży.

    Płyty z 4 gniazdami pamięci obsługują 64GB RAM tylko w konfiguracji z
    modułami 16GB. A te są rzadko spotykane i drogie. Więc nawet jeśli okaże się
    że nie wystarczy FX i trzebaby Opterona to i tak to byłby mały koszt w
    porównaniu z 4 x 16GB RAM.

  • 17. Data: 2014-01-17 09:45:58
    Od: nrtrt <n...@d...pl>

    W dniu 2014-01-16 22:12, maX pisze:

> [...]
    > modułami 16GB. A te są rzadko spotykane i drogie. Więc nawet jeśli okaże
    > się że nie wystarczy FX i trzebaby Opterona to i tak to byłby mały koszt

    No i spoko. Od biedy 32GB wystarczy, a myślę że można śmiało twierdzić,
    że 32 na pewno "pójdzie".

    Dziękuję wszystkim za pomoc.