-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
rs.pl!not-for-mail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Fabia gaśnie przy puszczaniu gazu
Date: Tue, 01 Jun 2010 16:52:40 +0200
Organization: GTS Energis
Lines: 30
Message-ID: <hu36ro$1ckm$1@news2.ipartners.pl>
References: <0...@o...googlegroups.com>
<4c04efae$0$19180$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@u...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1275403960 45718 157.25.157.219 (1 Jun 2010 14:52:40 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 1 Jun 2010 14:52:40 GMT
In-Reply-To: <7...@u...googlegroups.com>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2285382
[ ukryj nagłówki ]Jarek P. pisze:
> On 1 Cze, 13:32, Mak <s...@o...pl> wrote:
>
>
>> Zrob eksperyment: na biegu
>> jalowym wlaczaj i wylaczaj klime i obserwoj wskazania obrotomierza.
>
> Obroty minimalnie spadają w momencie jej włączania i tyle, nie widzę,
> żeby moment włączenia klimy dawał silnikowi większego kopa (w sensie
> anty...) niż w innych samochodach, którymi do tej pory jeździłem. Ale
> spróbuję jeszcze podobny test zrobić w upalny dzień, kwestia tylko
> doczekania się najbliższych upałów...
Nie mam pojęcie jak to jest w fabii, ale u mnie są dwa niezależne mechanizmy
regulacji biegu jałowego:
1) dodatkowy binarny zawór powietrza, który włącza się zawsze przy włączeniu
sprężarki klimy - jest on tak dobrany, żeby mniej-więcej skompensować obciążenie.
2) tzw. "krokowiec" - a w praktyce regulowany zawór el-mag, którego zadaniem
jest utrzymywanie obrótów nominalnych niezależnie od warunków.
Jeśli wszystko działa, to włączenie klimy jest niemal niezauważalne.
Ale nawet jeśli mechanizm 1) nie działa, to wtedy 2) też daje sobie radę - po
włączeniu klimy jest wyraźne zachwianie, ale za moment wraca do nominalnych obrotów.
Wydaje mi się jednak że to zachwianie jest na tyle mocne, że w pewnych
niekorzystnych warunkach mógłby nawet zgasnąć.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.10 17:24 Jarek P.
- 01.06.10 17:57 Olek
- 01.06.10 18:45 Jarek P.
- 01.06.10 23:21 Jackare
- 05.06.10 09:24 szwagier
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław