  • 1. Data: 2010-06-01 13:07:09
    Temat: Fabia gaśnie przy puszczaniu gazu
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Fabia 1,4 16V, 2007r, 70tys przebiegu.
    Problem pojawia się tylko jak jest rozgrzana i tylko jak jest ciepło
    na zewnątrz i w związku z tym jest włączona klima.
    Efekt jest taki: na jałowym pracuje równo i bezproblemowo, ale OD
    CZASU DO CZASU, np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, zmianie biegów,
    w momencie kiedy z wysokich obrotów gwałtownie schodzi się do jałowych
    (sprzęgło i puszczony gaz), silnik sobie gaśnie. Zapala potem od
    jednego strzału, ale rzecz się powtarza trzy skrzyżowania dalej.

    Z tego, co mi się udało wypatrzeć, klima ma tu wyraźny wpływ, bo jak
    jest wyłączona, wszystko jest OK.

    Co to może być?

    J.

  • 2. Data: 2010-06-01 13:11:20
    Temat: Re: Fabia gaśnie przy puszczaniu gazu
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jarek P. wrote:

    > Co to może być?

    Pewnie zawór bocznikowy, ew. brudna przepustnica, kolektor, okolice.

  • 3. Data: 2010-06-01 13:32:27
    Od: Mak <s...@o...pl>

    W dniu 01.06.2010 13:07, Jarek P. pisze:
> [...]
    > jednego strzału, ale rzecz się powtarza trzy skrzyżowania dalej.
    >
    > Z tego, co mi się udało wypatrzeć, klima ma tu wyraźny wpływ, bo jak

    witam
    Klima moze miec wplyw na to. wiadomo ze klima obciaza silnik, a klima
    nie do konca sprawna obciaza bardziej, efekt moze byc taki ze przy
    gwaltownym puszczeniu gazu silnik zostanie zdlawiony calkiem. Mialem
    podobny problem w Hondzie, na biegu jalowym wlaczenie klimy powodowalo
    mocny spadek obrotow, przy jezdzie to nie bylo widoczne, bo silnik
    sobie radzil z dodatkowym obciazeniem. Zrob eksperyment: na biegu
    jalowym wlaczaj i wylaczaj klime i obserwoj wskazania obrotomierza.
    U mnie pomoglo czyszczenie klimatyzacji.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-06-01 14:54:59
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 1 Cze, 13:32, Mak <s...@o...pl> wrote:

    > Zrob eksperyment: na biegu
    > jalowym wlaczaj i wylaczaj klime i obserwoj wskazania obrotomierza.

    Obroty minimalnie spadają w momencie jej włączania i tyle, nie widzę,
    żeby moment włączenia klimy dawał silnikowi większego kopa (w sensie
    anty...) niż w innych samochodach, którymi do tej pory jeździłem. Ale
    spróbuję jeszcze podobny test zrobić w upalny dzień, kwestia tylko
    doczekania się najbliższych upałów...

    J.

  • 5. Data: 2010-06-01 16:52:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > anty...) niż w innych samochodach, którymi do tej pory jeździłem. Ale
    > spróbuję jeszcze podobny test zrobić w upalny dzień, kwestia tylko

    Nie mam pojęcie jak to jest w fabii, ale u mnie są dwa niezależne mechanizmy
    regulacji biegu jałowego:
    1) dodatkowy binarny zawór powietrza, który włącza się zawsze przy włączeniu
    sprężarki klimy - jest on tak dobrany, żeby mniej-więcej skompensować obciążenie.
    2) tzw. "krokowiec" - a w praktyce regulowany zawór el-mag, którego zadaniem
    jest utrzymywanie obrótów nominalnych niezależnie od warunków.

    Jeśli wszystko działa, to włączenie klimy jest niemal niezauważalne.
    Ale nawet jeśli mechanizm 1) nie działa, to wtedy 2) też daje sobie radę - po
    włączeniu klimy jest wyraźne zachwianie, ale za moment wraca do nominalnych obrotów.
    Wydaje mi się jednak że to zachwianie jest na tyle mocne, że w pewnych
    niekorzystnych warunkach mógłby nawet zgasnąć.

  • 6. Data: 2010-06-01 17:24:57
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hu36ro$1ckm$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > Wydaje mi się jednak że to zachwianie jest na tyle mocne, że w pewnych
    > niekorzystnych warunkach mógłby nawet zgasnąć.

    To by mogło być to o tyle, że obserwując zachowanie auta zaobserwowałem
    kilka razy po puszczeniu gazu (z wyższych obrotów), że wskazówka
    obrotomierza opadała nie do nominalnych 750, tylko nawet poniżej 500 (i było
    słychać to na silniku) po czym wracała do normy.
    Tyle, że działo się to nie w momencie włączania klimy, a przy włączonej
    klimie. Czy o fakcie zgaśnięcia silnika mógł decydować zbieg okoliczności:
    puszczenie gazu równo z zadziałaniem termostatu, który zdaje się, że nawet w
    manualnej klimie i tak jest?

    J.

  • 7. Data: 2010-06-01 17:57:07
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-01 13:07, Jarek P. wrote:

> [...]
    > (sprzęgło i puszczony gaz), silnik sobie gaśnie. Zapala potem od
    > jednego strzału, ale rzecz się powtarza trzy skrzyżowania dalej.

    zasysa lewe powietrze...

  • 8. Data: 2010-06-01 18:45:47
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości

    > zasysa lewe powietrze...

    Ale coś jasniej możesz?

    J.

  • 9. Data: 2010-06-01 23:21:57
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale coś jasniej możesz?
    >
    > J.

    masz brudną przepustnicę.

  • 10. Data: 2010-06-05 09:24:56
    Od: szwagier <k...@p...fm>

> [...]
    > jednego strzału, ale rzecz się powtarza trzy skrzyżowania dalej.
    >
    > Z tego, co mi się udało wypatrzeć, klima ma tu wyraźny wpływ, bo jak

    50 zl za podlaczenie do komputera i bedziesz wiedzial.
    Powodow moze byc tak duzo ze to przypomina wrozenie z fusow.
    Zeby nie bylo latwiej dorzuce uszkodzony czujnik polozenia walu, w
    Octavii uszkodzony czujnik dawal podobne objawy.

    szwagier