    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Fabia gaśnie przy puszczaniu gazu
    Date: Tue, 1 Jun 2010 17:24:57 +0200

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hu36ro$1ckm$1@news2.ipartners.pl...

    > Jeśli wszystko działa, to włączenie klimy jest niemal niezauważalne.
    > Ale nawet jeśli mechanizm 1) nie działa, to wtedy 2) też daje sobie radę -
    > po
    > włączeniu klimy jest wyraźne zachwianie, ale za moment wraca do
    > nominalnych obrotów.
    > Wydaje mi się jednak że to zachwianie jest na tyle mocne, że w pewnych
    > niekorzystnych warunkach mógłby nawet zgasnąć.

    To by mogło być to o tyle, że obserwując zachowanie auta zaobserwowałem
    kilka razy po puszczeniu gazu (z wyższych obrotów), że wskazówka
    obrotomierza opadała nie do nominalnych 750, tylko nawet poniżej 500 (i było
    słychać to na silniku) po czym wracała do normy.
    Tyle, że działo się to nie w momencie włączania klimy, a przy włączonej
    klimie. Czy o fakcie zgaśnięcia silnika mógł decydować zbieg okoliczności:
    puszczenie gazu równo z zadziałaniem termostatu, który zdaje się, że nawet w
    manualnej klimie i tak jest?

    J.