  • Data: 2018-12-05 17:14:49
    Temat: Re: Fan ICE o EV :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 4 Dec 2018 13:40:08 -0800 (PST), s...@g...com

    > Nie, ale moja foka ponad miala prawie 400kkm i 10 lat na karku na nic nie
    > narzekala. Wiec nie widze problemu. A taki aku to przejezdzi 400kkm i 10
    > lat posluzy tak aby nadal sie nadawal do jazdy?
    >
    > Bo jak nie to jednak trzeba wiecej certolenia niz ta foka...

    Weź pożycz tę kryształową kulę, bo to że w instrukcji coś napisali żeby
    zabezpieczyć sobie tyły (podobnie jak w instrukcji piszą jak traktować
    turbinę aby nie padła), nie znaczy że tak jest. Jak dla mnie problem będzie
    występować jak się będzie tuż przed ładowaniem pałować akumulatory aż się
    rozgrzeją do czerwoności (podobnie jak z turbiną gaszoną po pałowaniu), ale
    w większości przypadków takiej sytuacji nie będzie.

    > Fantazjujesz. Ja pisze o guziku ktory za mnie wykona to certolenie. A ty
    > o unieruchamianiu. Wysil sie nieco. Podyskutujmy konstruktywnie.

    Ja ci zaś napisałem, że się zgadzam że to paranoja, podobnie jak autor
    filmu, a jednocześnie że da się ten problem rozwiązać praktycznie od ręki
    jak ktoś bardzo chce. I że łatwiej to zrobić niż ochronę turbawki.

    > W aucie co mam jest lampka i licznik dotyczacy wymiany oleju. Mi to nie
    > potrzebne ale to jest ta sama klasa ulepszenia co bym chcial w zakresie
    > dbania o aku.

    Najpierw to trzeba się pochylić i wykazać, że to stanowi jakiś istotny
    problem. Póki co stanowi, bo ci o tym powiedzieli, ale nie powiedzieli jaki
    ma faktyczny wpływ a tylko że może mieć jakiś. Możliwe że nie ma wcale albo
    ma minimalny i znacznie większym zagrożeniem jest cykliczne ładowanie dużym
    prądem.

    > Zeby uruchamiac ladowanie jak aku to mniej szkodzi. Znaczy sie po ochlodzeniu.

    I że kto i jak niby miałby to opatentować? Czujnik temperatury położony na
    bateriach i wentylator z kanałami do chłodzenia? To widać chyba patent
    Toyoty, bo już w Priusie mieli takie czujniki na bateriach, a do tego
    jeszcze wentylator chłodzący:

    https://www.youtube.com/watch?v=Q3RCdrh666w

    > A widzisz w lifie nie ma, albo Jason nie znalazl bo jakby znalazl to by sie
    pochwali.

    Może nie znalazł, albo wręcz nie znalazł takiego zastosowania dla timera.
    Bywa. Jak kupiłem PHEVa, to się okazało że poprzedni właściciel nie
    korzystał z postojowego ogrzewania czy klimatyzacji kabiny. NIGDY. Co dla
    mnie jest absurdem, bo to jedna z ciekawszych funkcji jakie mają EVy i
    PHEVy.

    --
    Pozdor
    Myjk