    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Faza odśmiecania Mark a stos
    Supersedes: <jprhff$1eu$3@inews.gazeta.pl>
    Date: Sat, 26 May 2012 21:22:42 +0000 (UTC)

    Dnia Sat, 26 May 2012 22:51:06 +0200, Borneq napisal:

    > Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:jprf9r$1eu$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Zamiana na iterację to nie taka prosta sprawa, po wskaźniku nie wiadomo że
    > będzie długa lista, a może być drzewo lub cykle.

    mamy: lista (lub set) obiektów sprawdzanych llll (nie: sprawdzonych,
    sprawdzanych).

    Bierzemy pierwszy pointer zawarty w dowolnym obiekcie llll,
    jeżeli ostatni to mark i usunąć z listy.

    No i ten pointee jak ma więcej niż jeden pointer (i nie mark) to dodajemy
    do llll i sprawdzamy pointer. I tak w kółko.

    Lista może trochę urosnąć to fakt, ale mniej jest pointerów
    niż dowolnej treści obiektów w tym pointerów. W zasadzie to prawie
    jest pushdown automaton czyli prawie ze stosem, ale mamy set pointerów
    a nie stos wywołań, czyli na pewno lepiej. Lista czy tablica
    to nie problem, to jeden obiekt w llll albo jeden link do przodu w liście.
    Gorsze są drzewa, ale tu jest log n jeżeli są zbalansowane. Dlatego nie
    jest do końca dla mnie oczywiste że wgłąb, wredne niezbalansowane drzewa mogą
    powodować długą listę.

    Edek