    From: Vir <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Fazer FZS 600 - 'turbulencje'
    Date: Fri, 08 Jan 2010 10:59:20 +0100

    > Co mogę jeszcze pokombinować - nie wiem, deflektorem (są uniwersalne?),
    > inną szybą (jaką, skąd?), etc., żeby poprawić sytuację?
    > Są jakieś firmy w naszym kochanym kraju, które mają w ofercie takie
    > ulepszacze?

    Ja ćwiczyłem ten temat w zeszłym sezonie. Zacząłem od wywalenia
    fabrycznego deflektora jaki miałem na owiewce. Można było zmieniać kąt
    jego ustawienia, ale w praktyce niczego to nie zmieniało. Założyłem
    szybę własnego pomysłu, której krawędź kończy się na wysokości moich
    oczu. Szczerze pisząc ta zmiana też niewiele wniosła. Dorobiłem więc
    deflektor, który strugę powietrza przenosił już nad moją głowę. Pomogło,
    ale pojawiły się straszne gwizdy przy wyższych prędkościach. Tak
    naprawdę turbulencje zlikwidowałem poprzez wpuszczenie części strugi
    powietrza pod szybę, tak jak jest na w Goldasie 1800
    A tak naprawdę, to bez tunelu aerodynamicznego zrobienie skutecznej
    szyby jest trudne i polega raczej na metodzie prób i błędów niż wiedzy.
    Tu widać moto z szybą: http://www.flickr.com/photos/marekroman/4256467994/

    --
    Vir
    Duża czarna bawarka i mała czarna japonka