  • 1. Data: 2010-01-08 07:11:25
    Temat: Fazer FZS 600 - 'turbulencje'
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Bry,
    w poprzednim sezonie sprawiłem sobie wyższą szybę do mojego Fazera
    (mgg), jednakże nie jestem do końca zadowolony z jej działania.
    O ile napór powietrza zmalał, to pojawiły się mało przyjemne
    'turbulencje' w okolicach kasku/łba. Mam 188 cm wzrostu i jak się
    okazało nawet wyższa szyba nie załatwiła mi do końca sprawy komfortowego
    przemieszczania się przy wyższych prędkościach przelotowych.

    Co mogę jeszcze pokombinować - nie wiem, deflektorem (są uniwersalne?),
    inną szybą (jaką, skąd?), etc., żeby poprawić sytuację?
    Są jakieś firmy w naszym kochanym kraju, które mają w ofercie takie
    ulepszacze?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 2. Data: 2010-01-08 09:59:20
    Temat: Re: Fazer FZS 600 - 'turbulencje'
    Od: Vir <a...@o...pl>

> [...]
    > inną szybą (jaką, skąd?), etc., żeby poprawić sytuację?
    > Są jakieś firmy w naszym kochanym kraju, które mają w ofercie takie

    Ja ćwiczyłem ten temat w zeszłym sezonie. Zacząłem od wywalenia
    fabrycznego deflektora jaki miałem na owiewce. Można było zmieniać kąt
    jego ustawienia, ale w praktyce niczego to nie zmieniało. Założyłem
    szybę własnego pomysłu, której krawędź kończy się na wysokości moich
    oczu. Szczerze pisząc ta zmiana też niewiele wniosła. Dorobiłem więc
    deflektor, który strugę powietrza przenosił już nad moją głowę. Pomogło,
    ale pojawiły się straszne gwizdy przy wyższych prędkościach. Tak
    naprawdę turbulencje zlikwidowałem poprzez wpuszczenie części strugi
    powietrza pod szybę, tak jak jest na w Goldasie 1800
    A tak naprawdę, to bez tunelu aerodynamicznego zrobienie skutecznej
    szyby jest trudne i polega raczej na metodzie prób i błędów niż wiedzy.
    Tu widać moto z szybą: http://www.flickr.com/photos/marekroman/4256467994/

    --
    Vir
    Duża czarna bawarka i mała czarna japonka

  • 3. Data: 2010-01-08 10:42:53
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    et...
> [...]
    > okazało nawet wyższa szyba nie załatwiła mi do końca sprawy komfortowego
    > przemieszczania się przy wyższych prędkościach przelotowych.

    No widzisz... ja mam 175cm i zwykla jakas niefirmowa szyba podwyzszana i tez
    mam problem. O ile nie mam zadnych turbulencji o tyle gwizd powietrza o cos
    (najprawdopodobniej o wypustke na palec w szybce kasku). Ogolnie dupa.

> [...]
    > inną szybą (jaką, skąd?), etc., żeby poprawić sytuację?
    > Są jakieś firmy w naszym kochanym kraju, które mają w ofercie takie

    Gdzies kiedys wyczytalem, ze te:
    http://www.defender.net.pl/product-pol-3346-Szyba-MR
    A-Variotouringscreen-do-Yamahy-FZS-600-Fazer-98-01-.
    html
    http://www.defender.net.pl/product-pol-3347-Szyba-MR
    A-Variotouringscreen-do-Yamahy-FZS-600-Fazer-02-03-.
    html

    Niestety nie sprawdzalem samodzielnie, wiec jakbys sie zdecydowal zakupic to
    pochwal sie na grupie jak sie spisuje.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 4. Data: 2010-01-08 10:45:12
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > Co mogę jeszcze pokombinować - nie wiem, deflektorem (są uniwersalne?),
    > inną szybą (jaką, skąd?), etc., żeby poprawić sytuację?

    Deflektor:
    http://www.boxer-parts.eu/deflektor_szyby_uniwersaln
    y_przezroczysty_wysoki,62,3357.html

  • 5. Data: 2010-01-08 10:49:44
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > inną szybą (jaką, skąd?), etc., żeby poprawić sytuację?
    > Są jakieś firmy w naszym kochanym kraju, które mają w ofercie takie
    > ulepszacze?

    szyby (dorabiają też na podstawie szablonu)
    http://www.mgg.com.pl/index.php?option=com_frontpage
    &Itemid=1

  • 6. Data: 2010-01-08 11:11:56
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 08 Jan 2010, Vir napisał(a):

    >Deflektor:
    > http://www.boxer-parts.eu/deflektor_szyby_uniwersaln
    y_przezroczysty_wysoki,62,3357.html

    O dzięki - o czymś takim właśnie myślałem. Tylko cenowo widzę wygląda to
    'lekkopółśrednio'.

    > szyby (dorabiają też na podstawie szablonu)
    > http://www.mgg.com.pl/index.php?option=com_frontpage
    &Itemid=1

    U nich właśnie kupiłem nową, wyższą szybę do Fazera.

    Tak na moją obserwację sytuacji zamontowanie deflektora powinno pomóc -
    ale z tego co piszesz, to efekt końcowy może być średni.
    I bądź człowieku tutaj mądry :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 7. Data: 2010-01-08 11:26:29
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Seba" Tak na moją obserwację sytuacji zamontowanie deflektora powinno
    pomóc -
    > ale z tego co piszesz, to efekt końcowy może być średni.
    > I bądź człowieku tutaj mądry :)

    A jaki masz kask??? moze to tu tkwi problem???
    Jezdze czasem z kolesiem ktory ma ok 190 cm i na nowym litrowym fazerze nie
    narzeka.

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 8. Data: 2010-01-08 11:51:46
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2010 12:26:29 +0100, Tytus napisał(a):

    > A jaki masz kask??? moze to tu tkwi problem???
    > Jezdze czasem z kolesiem ktory ma ok 190 cm i na nowym litrowym fazerze nie
    > narzeka.

    XR1000 i N43 - w jednym i drugim kołysze i hałasuje (ale z tym to luz -
    zatyczki robią swoje i jest ok) aż niemiło.
    Wiesz - to nie jest jakiś tam wielki dramat - ale lekko dalsze przejazdy
    z większą prędkością przelotową są mało przyjemne.
    Już chyba na całkowitym nakedzie byłoby lepiej/wygodniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 9. Data: 2010-01-08 11:54:58
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    > Dnia Fri, 08 Jan 2010, Vir napisał(a):

    > Tak na moją obserwację sytuacji zamontowanie deflektora powinno pomóc -
    > ale z tego co piszesz, to efekt końcowy może być średni.
    > I bądź człowieku tutaj mądry :)

    Wygląda na to, że najlepiej nic nie zmieniać. W fabryce zapewne choć przez
    chwilę testowali układ owiewki i szyby w jakimś tunelu i to, co
    zaprojektowali - ma ręce i nogi.

  • 10. Data: 2010-01-08 14:46:50
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka
    *** "Seba"
[...]

    Jest jeszcze jedno rozwiazanie ekstremalne - moge pozyczyc Ci kask
    Mariushina pojezdzisz troche w nim to potem w XR nic nie bedzie Cie szarpalo
    ani halasowalo...:):):) bedzie pelen chillout - powaznie :)

    Tytus z fabryki

    4380 (20090829) __________