  • 21. Data: 2012-11-13 23:34:42
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: Roman Zaremba <n...@a...mailowego.com>

    W dniu 13.11.2012 22:54, Adam Wołk-Jankowski pisze:
    > Weź pod uwagę, że prawdopodobnie oprócz felg będziesz musiał kupić
    > nakrętki.
    > Większość felg aluminiowych potrzebuje płaskich nakrętek a stalówki maja
    > stożkowe.
    >
    > Pierścienie centrujące nie będą potrzebne jeżeli kupisz felgi
    > przeznaczone do swojego samochodu.
    > Felgi muszą mieć tę samą ilości oraz ten sam układ śrub, tę samą
    > średnicę otworu centrującego oraz, co nie mniej ważne, to samo
    > odstawienie (ET).

    Akurat dobranie na wymiar średnicy otworu byłoby trudne; w
    konfiguratorach felg nie jest podawany wymiar otworu - jak zauważyłem,
    wykorzystuje się do tego pierścienie. Na wymiar pewnie koła alu można
    byłoby kupić ale firmowe np. u Hondy - zobacz cenę - za komplet 2.5 a
    nie 1.2tys.zł jak wyjdzie za Enzo czy za Dezenta - bo teraz są promocje
    i sprzedają po 300zł/szt.

    Zobacz:
    http://www.taperpro.pl/page/pierscienie_centrujace

    Napisali tam:
    "Producenci radzą sobie jednak z tym problemem wytwarzając felgi w
    pewnym zakresie uniwersalne. O ile średnica koła czy rozstaw śrub
    montażowych muszą być dokładnie zachowane, o tyle pozostałe wymiary
    felgi pozwalają na pewne odchyłki i wykorzystanie jednej matrycy do
    produkcji tarcz do różnych samochodów. Dotyczy to m. in. otworu
    centrującego"

    Pozdrawiam,
    Roman

  • 22. Data: 2012-11-14 06:29:47
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości

    > Akurat smar miedziowy w połączeniu z aluminium to niezbyt dobry pomysł, bo
    > tworzą się doskonałe warunki korozji elektrochemicznej.
    > Smar miedziowy służy do smarowania elementów stalowych.

    Przez ostatnie 6 lat smar miedziowy nie spowodował problemów w połączeniu
    stal-alu :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 23. Data: 2012-11-14 07:08:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2012 23:29:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Akurat smar miedziowy w połączeniu z aluminium to niezbyt dobry pomysł, bo
    > tworzą się doskonałe warunki korozji elektrochemicznej.
    > Smar miedziowy służy do smarowania elementów stalowych.

    Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze na polaczeniu stali i miedzi korozja
    elektrochemiczna jest jeszcze wieksza :-)

    J.

  • 24. Data: 2012-11-14 13:42:11
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-13 19:56, AL pisze:

    > Zajmuje to 30-60minut (w zaleznosci od sytuacji)/samochod.

    No to ciekawe.. Teleportujesz się do wulkanizacji?

  • 25. Data: 2012-11-14 13:45:56
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-13 20:20, AL pisze:

    > 12 lat (mniej wiecej) jak w aucie na lato masz 'alusy' zima stalowki i
    > nic mi sie nie zapieklo (tzn by byla trudnosc z demontazem).

    A mi ZAWSZE się alu zapiecze. Do takkiego stopnia, że ostatnio przy
    wymianie tarcz i klocków walczyłem chyba z 5 minut z jednym kołem, żeby
    zeszło... Kopałem dookoła oponę, kołkiem waliłem w oponę od wewnętrznej
    strony i nic. Dopiero po kilku minutach walki alu zeszło.

    > Nigdy tez srob nie zaciagam 'na pale'.

    Ja też nie, zawsze delikatnie do pierwszego delikatnego oporu. Bo potem
    same się dociągają.

    > Dodatkowo przed wkreceniem sruby
    > czyszcze gwint druciana szczotka

    Po co?

    > i pryskam gwint smarem miedziowym w
    > sprayu.

    Takich rzeczy się nie robi. Śruba ma się nie wykręcić podczas jazdy, po
    co Ci ten smar miedziowy!!!

    > Przed zalozeniem samej felgi, czyszcze rowniez piaste szczotka
    > druciana (ale niczym nie spryskuje). Zadnych problemow.

    Bo masz lekkie auto, którym nie jeździsz mocno, dlatego nie zapieka Ci się.

  • 26. Data: 2012-11-14 13:49:00
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-13 20:20, kamil/Endurorider.pl pisze:

    > Smar miedziowy i ew problem zapiekania nie istnieje. Ponadto piastę
    > dobrze jest oczyścić z rdzy/brudu przed montażem. Poza tym różnic nie ma.

    Nie powinno się stosować żadnego smaru miedziowego!!!!!!!!!!! Ludzie,
    skąd Wy macie takie pomysły???

  • 27. Data: 2012-11-14 13:58:22
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-14 13:42, Filip pisze:

    > No to ciekawe.. Teleportujesz się do wulkanizacji?

    przetaczam sobie przed garazem

  • 28. Data: 2012-11-14 14:07:09
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-14 13:45, Filip pisze:

> [...]
    > strony i nic. Dopiero po kilku minutach walki alu zeszło.

    > Ja też nie, zawsze delikatnie do pierwszego delikatnego oporu. Bo potem

    bo zmieniam rowniez sruby, a poprzednie jednak po roku lezaly, to i cos
    tam sie moglo dostac w gwint....
    A skoro juz czyszcze osadzenie otw.srodkowego i piasty, to co szkodzi
    przejechac rowniez sruby.

    > Takich rzeczy się nie robi. Śruba ma się nie wykręcić podczas jazdy, po
    > co Ci ten smar miedziowy!!!

    Smar miedziowy by sie nie zapieklo (profilaktyka) - i jest to jedno
    sprysniecie spry'em na gwint.
    A kola jak dotad nie zgubilem.

    > Bo masz lekkie auto, którym nie jeździsz mocno, dlatego nie zapieka Ci się.

    no 1.5t (waga netto) to nie ciezkie fakt (ale ciezsze niz kompakt) :)
    Z zaladunkiem > 2t - no jak piorko

    No chyba, ze ty Tirem jezdzisz i z takiej skali masz porownanie - to
    fakt mozesz se w takie kolo kopac ;)

  • 29. Data: 2012-11-14 14:10:15
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-13 20:38, Cezary Daniluk pisze:
    (...)

    > w DC, stówka od felgi, z późniejszym wyważeniem.

    Zdradź adres warsztatu :) Kiedyś przyzwoity był na Łuckiej, ale się
    skończył :>

  • 30. Data: 2012-11-14 14:18:38
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-14 14:07, AL pisze:

    > bo zmieniam rowniez sruby, a poprzednie jednak po roku lezaly, to i cos
    > tam sie moglo dostac w gwint....

    Zapewniam Cię, że nawet jak "coś" się dostanie w gwint, to nie zaszkodzi
    to coś temu gwintowi.

    > A skoro juz czyszcze osadzenie otw.srodkowego i piasty, to co szkodzi
    > przejechac rowniez sruby.

    Osadzenie piasty czyścisz?

    Śrub się nie czyści, to nie są śruby do silnika.

    > Smar miedziowy by sie nie zapieklo (profilaktyka) - i jest to jedno
    > sprysniecie spry'em na gwint.
    > A kola jak dotad nie zgubilem.

    Jeszcze raz powtórzę, nie robi się czegoś takiego. W żadnej wulkanizacji
    tak nie robią ani w żadnej fabryce ani w żadnym warsztacie
    autoryzowanym. Śrub do kół się niczym nie pryska ani nie smaruje.

    > no 1.5t (waga netto) to nie ciezkie fakt (ale ciezsze niz kompakt) :)
    > Z zaladunkiem > 2t - no jak piorko

    I latasz tym bokami z butem w podłodze w weekendy.

    > No chyba, ze ty Tirem jezdzisz i z takiej skali masz porownanie - to
    > fakt mozesz se w takie kolo kopac ;)

    Nie, w osobówce, nieco cięższej od Twojego.