-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Fiatowski 1,6 LPG i wątpliwości dot rozrządu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <X...@1...0.0.1>
<1w2vkxyruj6ei.1fshtnnnosmg$.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<1...@4...net>
<X...@1...0.0.1>
Date: Sun, 16 Jul 2017 17:51:25 +0200
Message-ID: <3...@4...net>
Lines: 74
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.77.179.152
X-Trace: 1500220359 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15196 89.77.179.152:1462
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 2824975016
X-Received-Bytes: 4416
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610501
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 16 Jul 2017 12:00:50 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
>> Natomiast jeśli czasy wtryskiwaczy benzynowych same z siebie będą zbyt
>> długie no to trzeba sprawdzić o co chodzi z ECU - stan pierwszej sondy
>> lambda, ewentualne dziury w wydechu, zatkany katalizator.
>> Po stronie gazowej przyczyną może być np. jeden z wtryskiwaczy o
>> niższej wydajności.
>>
> Wtryskiwacze sa praktycznie nowe. Jakies barracudy, do tego STAG Qbox.
> Instalacja ma moze 20.000 przebiegu.
Barracudy generalnie dobre, ale wystarczy że się jeden wężyk gdzieś zagiął
i problem gotowy.
> Diagnoza mechanika była nastepujaca - mozliwe ze cos nie tak z rozrzadem.
To już są jakieś dziwne opowieści.
Jeśli masz jakiś problem z rozrządem, to w żadnym wypadku nie należy
uruchamiać silnika. Zaholować do mechanika i dokładnie to sprawdzić.
Bo jeśli Ci przeskakuje pasek rozrządu, no to jak tego natychmiast nie
naprawisz, to za chwilę będziesz robił remont kapitalny silnika jak się
zderzą zawory z tłokami.
Do tego przeskoczenie rozrządu wyraźnie odbija się na pracy silnika - albo
niestabilna praca na wolnych obrotach, albo mocny spadek mocy na wysokich.
> Jak stwierdził - na razie zmniejszył dawke LPG i ze spalaniem rzeczywiście
> jest lepiej.
Kolejna dziwna opowieść.
Bo jeśli problem dotyczy konfiguracji LPG, to naprawia się go konfigurująć
LPG.
Jeśli problem jest gdzieś indziej, to grzebanie w sterowniku LPG nie
pomoże.
Co do zmniejszania dawki LPG w sterowniku gazowym, to też jakieś dziwne
sformułowanie.
Pomijając działanie niektórych sterowników LPG jako standalone (raczej nie
stosowane w typowych zastosowaniach), to mapa w sterowniku gazowym to nie
jest mapa dawek, a mapa współczynników mówiących ile razy krócej/dłużej ma
się otwierać wtryskiwacz gazowy niż się otworzył benzynowy.
Do tego gazownicy często zostawiają włączoną funkcję autoadptacji
sterownika LPG na podstawie odczytów z OBD2 lub sond lambda.
To się kończy tak że ECU silnika się adaptuje to charakterystyki pracy LPG,
a sterownik LPG cały czas tą charakterystykę zmienia próbując się
dostosować do tego co odczytuje.
I w niektórych warunkach dostają dodatniego sprzężenia zwrotnego i się
konfiguracje "rozjeżdżają".
Dlatego warto się właśnie podłączyć samemu prostym ELM327 na bluetooth,
ściągnąć na Androida jakieś Torque i sobie sprawdzić czy przełączenia
LPG/benzyna nie powoduje jakiś zmian w odczytach lambdy w wydechu.
A dalej to albo męczyć w nieskończoność o to gazowników, albo samemu sobie
to ogarnąć ;)
>> Za pomocą ELM327 (czy innego kompatybilnego interfejsu) możesz się
>> podłączyć do ECU silnika i podczas jazdy oglądać jak zachowują się
>> sygnały sondy lambda, oraz współczynniki korekcji STFT i LTFT, oraz
>> porównać je między jazdą na gazie i benzynie.
>>
> Nie sadze zebym odczytał coś wiecej niz gazownik :)))))
Ty za to sobie możesz obserwować dłużej, bo jeździsz w różnych warunkach i
możesz na to poświęcić przy okazji jazd więcej czasu niż gazownik który ma
na to chwilę
A każde inne zachowanie ECU na gazie i benzynie pokazuje że jest problem.
Pierwszy test to zawsze przełączyć na benzynę, skasować adaptację, poczekać
aż ECU zaadaptuje się ponownie do jazdy na benzynę i jeśli problem znika,
to winna jest instalacja LPG.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław