    From: Lukasi <c...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Focus I 1.8TDDi 90KM czy Avensis 2.0TD 90KM, kombi
    Date: Thu, 3 Jun 2010 10:55:51 -0700 (PDT)

    On 2 Cze, 22:59, "Duch" wrote:
    > Oto jest pytanie :)
    > O wypowiedzi prosz posiadaczy ww. pojazd w.

    Jako, że jestem użyktownikiem Avensisa 2.0TD silnik 2C-TE od ponad
    roku myślę, że moja opinia będzie obiektywna.
    Co prawda nie jest to demon mocy czy prędkości jak jest zimny to jest
    trochę głośny ale po rozgrzaniu się wycisza i zanika
    klekot typowy dla diesla. Jest jeszcze jedna bardzo fajna zaleta tego
    silnika: jest bardzo cichy w kabinie a dzwięk jest bardzo przyjemny
    , nie męczący dla ucha w porównaniu z np. Astrą II1,6 16v ,civic VI
    1,4 a do TDI 105PD 2007 rok już nie ma co porównywać bo to traktor
    jest i bardzo męczący warkot w kabinie.
    Kolejną zaletą nad focusem jest niezawodność. Nie spotkałem jeszcze
    focusa z przebiegiem ponad 300tkm a dla toyoty to normalny przebieg
    jak go kupowałem miał 286 teraz mam 312tkm i jedyne co wymieniłem to
    bendix przed zimą oczywiście nie licząc kompletnego rozrządu z
    regulacją zaworów po kupnie.
    Oleju trzeba dolać 0,5 litra na 10tkm ale to niewielkie spalanie
    zwżywszy, że był zalany syntetykiem 5w40.
    Z bolączek to z tego co wiem trzeba sprawdzić aby dobrze odpalał za
    pierszym razem na gorącym silniku bo zdarzały się przypadki że trzeba
    długo kęcić
    a spowodowane jest to tym, że pompa jest sterowana elektronicznie (nie
    ma linki gazu) i podaje złą dawkę rozruchową.
    Z plusów to wtryskiwacze są sterowane mechanicznie nadciśnieniem
    paliwa i są na nie niewrażliwe, nie ma koła dwumasowego jak w nowszym
    D4D które
    psuje się co chwilę. Nie ma też rewelacji ze spalaniem waha się ono od
    6 do 7,5 litra, srednio przy spokojnej jeździe na poziomie 6,7 - 7
    litrów.
    Jak będziesz miał jakieś pytania to śmiało na priva można pytać.