  • 1. Data: 2010-06-02 22:59:16
    Temat: Focus I 1.8TDDi 90KM czy Avensis 2.0TD 90KM, kombi
    Od: "Duch" <W...@o...pl>

    Oto jest pytanie :)
    Ave jest trochę większa, ale w tym przypadku nie jest to aż tak istotne.
    Przyzwyczajony do niezawodności Felici 1.9D, raczej wykluczam TDCI i D4-D.
    Jakie typowe bolączki są zmorą tych aut.
    Ktoś miał okazje je ze sobą porównywać?
    Czytałem trochę na forach foki i ave, ale ilość niejednoznacznych opinii
    jest przytłaczająca.
    O wypowiedzi proszę posiadaczy ww. pojazdów.

    Duch

  • 2. Data: 2010-06-03 19:55:51
    Temat: Re: Focus I 1.8TDDi 90KM czy Avensis 2.0TD 90KM, kombi
    Od: Lukasi <c...@m...com>

    On 2 Cze, 22:59, "Duch" wrote:
    > Oto jest pytanie :)
    > O wypowiedzi prosz posiadaczy ww. pojazd w.

    Jako, że jestem użyktownikiem Avensisa 2.0TD silnik 2C-TE od ponad
    roku myślę, że moja opinia będzie obiektywna.
    Co prawda nie jest to demon mocy czy prędkości jak jest zimny to jest
    trochę głośny ale po rozgrzaniu się wycisza i zanika
    klekot typowy dla diesla. Jest jeszcze jedna bardzo fajna zaleta tego
    silnika: jest bardzo cichy w kabinie a dzwięk jest bardzo przyjemny
    , nie męczący dla ucha w porównaniu z np. Astrą II1,6 16v ,civic VI
    1,4 a do TDI 105PD 2007 rok już nie ma co porównywać bo to traktor
    jest i bardzo męczący warkot w kabinie.
    Kolejną zaletą nad focusem jest niezawodność. Nie spotkałem jeszcze
    focusa z przebiegiem ponad 300tkm a dla toyoty to normalny przebieg
    jak go kupowałem miał 286 teraz mam 312tkm i jedyne co wymieniłem to
    bendix przed zimą oczywiście nie licząc kompletnego rozrządu z
    regulacją zaworów po kupnie.
    Oleju trzeba dolać 0,5 litra na 10tkm ale to niewielkie spalanie
    zwżywszy, że był zalany syntetykiem 5w40.
    Z bolączek to z tego co wiem trzeba sprawdzić aby dobrze odpalał za
    pierszym razem na gorącym silniku bo zdarzały się przypadki że trzeba
    długo kęcić
    a spowodowane jest to tym, że pompa jest sterowana elektronicznie (nie
    ma linki gazu) i podaje złą dawkę rozruchową.
    Z plusów to wtryskiwacze są sterowane mechanicznie nadciśnieniem
    paliwa i są na nie niewrażliwe, nie ma koła dwumasowego jak w nowszym
    D4D które
    psuje się co chwilę. Nie ma też rewelacji ze spalaniem waha się ono od
    6 do 7,5 litra, srednio przy spokojnej jeździe na poziomie 6,7 - 7
    litrów.
    Jak będziesz miał jakieś pytania to śmiało na priva można pytać.

  • 3. Data: 2010-06-04 07:33:13
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    Kolejną zaletą nad focusem jest niezawodność. Nie spotkałem jeszcze
    focusa z przebiegiem ponad 300tkm
    ===

    Proszę:
    http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=17429
    &page=3
    np. wpis coolchery - focus tddi (służbowy) z przebiegiem 450tys.

    To tak obok dyskusji 'co wybrać', bo sam też wolałbym Avensis, no chyba, że
    do jazdy w pojedynkę.

  • 4. Data: 2010-06-04 08:51:43
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "owp" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kolejną zaletą nad focusem jest niezawodność. Nie spotkałem jeszcze
    > focusa z przebiegiem ponad 300tkm

    heheh bo 300kkm boli w oczy sąsiada i nikt nie chce takich kupować, dlatego
    wszystkie focusy (i nie tylko) mają do 200kkm....

    Pozdrawiam!
    Lukasz

  • 5. Data: 2010-06-04 10:09:29
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hua7qa$oud$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > heheh bo 300kkm boli w oczy sąsiada i nikt nie chce takich kupować,
    > dlatego wszystkie focusy (i nie tylko) mają do 200kkm....

    Starsze pokolenie ludzi pamiętającyh fiaty 125p, warszawy, wartbugri i inne
    takie, ktore mając 120kkm wołały o zostawienie ich w świętym spokoju nie
    zdają sobie sprawy ze teraz ta gracia jest w okolicy 500kkm a nawet jak ktoś
    dba to i milion można natłuc w miarę sprawnie.

    A co do kwintesencji zadanego pytania przez autora, IMO avensis.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 6. Data: 2010-06-04 20:40:35
    Od: "Duch" <W...@o...pl>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A co do kwintesencji zadanego pytania przez autora, IMO avensis.

    Wolałbym z jakimś uzasadnieniem.
    Za Ave przemawia fakt, że to Toyota, chociaż to już ponoć nie jest ta sama
    legendarna niezawodność co w przypadku Cariny.
    Za Foką przemawia dobre zawieszenie, spalanie mniejsze o ok. 1.,5L od
    Avensis, silnik TDDi o generację nowszy, bo ten ma już bezpośredni wtrysk
    (Ave ma z komorą wirową) i takie tam drobiazgi. Cholera zastanawiam się.
    Tym czasem jeszcze poproszę o wypowiedzi.

    Duch