    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 11 Mar 2018 11:41:28 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ford eco...opinie?
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 7 marca 2018 10:05:43 UTC-6 użytkownik kloi napisał:
    > Taki Ford ECOSPORT 125KM 1.0 w podstawowej wersji 63900 zł
    >
    > zamierzam nabyć, warto rozważyć coś innego? troche przerażają mnie te
    > kosiarki 1.0 ale 10tys/rok będzie totot robiło
    >
    > W zasadzie ciężko o mały wysoki SUV i nie ma alternatywy, dizajnersko mi
    > się podoba, no jeszcze kia stonic ale...

    Opinie są różne. Tak jak różne są ich źródła.

    Amerykanie nie lubią silników turbodoładowanych i staraja sie od nich trzymac z
    daleka. Samochody "europejskie" uważają za przesadnie delikatne i wymagające dużo
    zachodu.

    Pare cytatów dotyczących ecoboosta z publikacji lemonaid:
    For instance, the Automobile Protection Association (APA) found that 2013-2015 Fords
    with EcoBoost four-cylinder engines burn more fuel than similar models with
    conventional four-cylinder engines. Turbo-equipped vehicles can generate rosy numbers
    in laboratory fuel economy tests, where the acceleration cycle is so gentle that the
    turbo is hardly working, but the APA's real-world evaluations revealed that the
    actual fuel consumption of some models is disappointing and the likelihood of
    expensive repairs down the road is higher.

    Ford, long the darling for improved quality scores, has crashed in the past five
    years due to chronic infotainment electronic failures, faulty EcoBoost (turbocharged)
    powertrains, and false fuel-economy ratings with its C-Max and Fusion hybrids.

    There have been many owner complaints relative to turbocharged engines with
    stop-start systems that work poorly, as well as failure-prone Ford EcoBoost
    turbocharged engines that malfunction, burn excess fuel, or stall out.

    Tyle z za oceanu.
    Co ciekawe nie ma za bardzo narzekań na ich trwałość. Amerykanie lubią narzekać jak
    coś im podpadnie. Tutaj tego nie widać. No, może poza wpadką z ecoboostem z mustanga
    gdzie coś tam sie dosyć szybko zuzywało.

    Tak więc mysle ze nie jest źle.
    Ale te silniki są dosyć krótko na rynku aby wiedzieć ile tak naprawde potrafią no i z
    drugiej strony jako pierwsze serie są robione z zapasem wytrzymałości. Z czasem pewne
    elementy będą odchudzane tak aby całośc zużyła sie równo i była najtańsza.

    Podsumowując: Chyba sie niczego nie dowiesz :) ani pro ani kontra :)

    Pozdrawiam.
    Lukasz.