eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFormuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego? › Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
  • Data: 2019-09-28 22:15:25
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-09-28 o 21:48, Mateusz Viste pisze:
    > On Sat, 28 Sep 2019 21:34:35 +0200, Adam wrote:
    >
    >> W dniu 2019-09-28 o 18:02, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>> Hello Adam,
    >>>
    >>> Saturday, September 28, 2019, 5:39:17 PM, you wrote:
    >>>
    >>>>> Zauważyłeś jak na koniec wyścigu kierowcy przejeżdżają po oderwanych
    >>>>> kawałkach opon leżących na torze aby je przykleić w celu zwiększenia
    >>>>> wagi bolidu? Lepi się to prawie jak guma do żucia.
    >>>> Po co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób?
    >>>
    >>> Po to, żeby nie być zdyskwalifikowanym jak Kubica podczas swojego
    >>> pierwszego wyścigu.
    >>>
    >>>
    >> Nie wiem, o co chodzi.
    >> Zdyskwalifikowany za niezbieranie gumy?
    >
    > Za niedostateczną masę pojazdu.

    Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak
    za lekki, to dociążyć, choćby i z kilogram więcej - w czym problem?

    Dla mnie to jakaś abstrakcja.
    Czy oni nie potrafią zważyć auta?
    Czy kierowiec ze strachu puszcza w portki i wykapuje po drodze?
    Z jaką dokładnością pojazdy są ważone?

    >
    >> Wydawało mi się, że wyścig polega na szybkim pokonaniu trasy.
    >> W przeciwieństwie do np. rajdów obserwowanych albo dawnych kwalifikacji
    >> grupowych w rajdach, gdzie wysoką wagę w punktacji miała różnica czasów
    >> pomiędzy pierwszym a ostatnim zawodnikiem z teamu.
    >>
    >> Wygląda na to, że F1 to coś zupełnie innego, niż mi się wydawało.
    >
    > Szybkie pokonanie trasy to tak, ale pod różnymi warunkami. Pojazd ma mieć
    > jakąś tam minimalną masę, nie może mieć "lotek" dociskających go do
    > ziemi, opony muszą mieć jakikolwiek bieżnik (aczkolwiek to chyba już
    > nieaktualne), itp... Sport jak sport - w boxie też chodzi o położenie
    > przeciwnika, ale przecież nie każdym możliwym sposobem. :)
    >

    Koledzy jeździli oglądać F1, to trochę ich popytam.
    Mam albumy i książki z różnych dziedzin motoryzacji, w tym trochę i ze
    sportu, ale F1 mi się zatrzymało gdzieś na samym początku.
    Od wyścigów wolałem rajdy.
    Ale teraz już nawet rajdy są dziwne - można pół auta rozwalić, serwis
    wymienia i jedzie się dalej. Wolałem obostrzenia, jakie były choćby w
    okresie międzywojennym.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: