    From: "Irokez" <n...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?
    Date: Sat, 31 Dec 2011 09:43:11 +0100

    Użytkownik "Kris_Poland" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jdlopb$ne7$1@mx1.internetia.pl...

    > Przejechałem już swoim samochodem 350 000 km bez wymiany oleju.
    > Oszczędziłem na tym swój portfel i środowisko naturalne. Moja żona
    > jeździ samochodem bez wymiany oleju już 20 lat.
    > Ale to juz wiecie
    > NIE DAJCIE SIE ROBIC
    > WYMIENIAC BO TAK TRZEBA
    > ZA DZIADA PRADZIADA wymiania sie to co sie zuzyje
    > (pomijam newralgiczne pkt jak paski rozrzadu)
    > chyba ze jezdzis rajdowka :P

    Witam.

    No tak nie do końca się zgodzę z tym olejem.
    Trzeba by co jakiś czas w takim razie robić pomiary oleju jak chcemy
    zaoszczędzić.
    Jak kupowaliśmu olej hydrauliczny do prasy to przy tej ilości mieliśmy
    gratis pomiar.
    Ale olej się starzał... z przejrzystego ciemniał, brązowiał. Filtry w pewnym
    momencie były zapychane coraz to większą ilością większych cząstek aż w
    pewnym momencie nawet ich wymiana niewiele dawała, bo momentalnie znowu się
    zapychały. Osprzęt hydrauliczny zaczął protestować, maszyna zatrzymywała się
    ze względu na brak zadanych warunków pracy. Wyszło że max przekroczenie
    czasu międzywymianami to 2x tyle co podał producent. Bezpiecznie założyłem
    150% czasu pracy na jednym oleju. Podobnie było z inną maszyną hydrauliczną,
    trochę inny czas między wymianami ale po kontroli liczników godzin i
    obserwacji stanu oleju wyszło to samo.

    W aucie może być podobnie. Co z tego że grafit ma właściwości smarujące, jak
    przepracowany olej zatyka filtr i zmniejsza wydajność układu hydraulicznego.

    Pozdro.

    --
    Irokez