  • 1. Data: 2011-12-31 02:32:45
    Temat: Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    jak zwykle natlukli wam do lba ze trzeba zmieniac opony jak temp spadnie
    ponizej 6C
    nie wymyslili by tej gadki gdyby snieg byl oczywista oczywistoscia
    no ale jak go nie ma? to trzeba szukac losia :)

    bo na mokrej suchej nawierzchni zawsze bedzie lepsza LETNIA/CALOROCZNA OPONA
    i nie ma h... we wsi ktory wychamuje szybciej na zimowce !!!!

    http://www.wiatrak.nl/1035/wielka-samochodowa-tajemn
    ica
    http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_
    Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html

    Przejechałem już swoim samochodem 350 000 km bez wymiany oleju. Oszczędziłem
    na tym swój portfel i środowisko naturalne. Moja żona jeździ samochodem bez
    wymiany oleju już 20 lat.

    Ale to juz wiecie

    NIE DAJCIE SIE ROBIC
    WYMIENIAC BO TAK TRZEBA

    ZA DZIADA PRADZIADA wymiania sie to co sie zuzyje
    (pomijam newralgiczne pkt jak paski rozrzadu)
    chyba ze jezdzis rajdowka :P

  • 2. Data: 2011-12-31 05:55:02
    Temat: Re: Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Kris_Poland napisał(a):
    > jak zwykle natlukli wam do lba ze trzeba zmieniac opony jak temp spadnie
    > ponizej 6C
    Ja zmieniam jak ma zacząć sypać śniegiem a nie na minusową temperaturę.
    Jazda teraz na zimowych to koszmar.
    > http://www.wiatrak.nl/1035/wielka-samochodowa-tajemn
    ica
    Coś w tym racji jest.
    W dieslu zalecają wymianę co 10-15tyś. To i dla laika może wydawać się głupie. Co to
    jest 10 tys km?
    To jest gówno. Rozumie filtr, ale olej? Tym co jeżdżą na gazie tez zalecają częstsze
    wymiany LOL.

    Było nie dawno w tv i prasie o babce co kupiła merola 124 w jednym z pierwszych
    powstających salonów
    w Polsce. Przez cały jego żywot jak stwierdziła nie zmieniała oleju, tylko dolewki
    robiła, i takie
    tam ...
    Po rozebraniu silnika stwierdzili zużycie elementów w normie.

    Finalnie za wierność marce i długoletnie posiadanie zakupionego merolka, Mercedes
    wyremontował jej
    tego 124 za friko :)
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-12-31 06:47:50
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-12-31 05:55, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    > Tym co jeżdżą na gazie tez zalecają częstsze wymiany LOL.
    >
    > Było nie dawno w tv i prasie o babce co kupiła merola 124 w jednym z

    Szczegół, ale to było W201 czyli 190.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 4. Data: 2011-12-31 07:52:11
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Szczegół, ale to było W201 czyli 190.

    A zużycie "w normie" było takie, że on miał potężne problemy z odpalaniem
    jak tylko robiło się zimno a w czasie prezentacji filmu do określenia stanu
    truchła został użyty taki termin "samochód w stanie agonalnym".

    Była dyskusja na grupie o tym samochodzie i o tej "pani" co go katowała. Z
    resztą wystarczyło rzucić okiem na jej zdjęcie i od razu było jasne, że ona
    nie wymieniała nie tylko oleju.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 5. Data: 2011-12-31 09:14:18
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    kamil/Endurorider.pl napisał(a):
> [...]
    Też tylko szczegół :)
    > Była dyskusja na grupie o tym samochodzie i o tej "pani" co go katowała.
    > Z resztą wystarczyło rzucić okiem na jej zdjęcie i od razu było jasne,
    > że ona nie wymieniała nie tylko oleju.
    Te modele tak miały że po kilku latach intensywnego użytkowania wnętrze z tytułu
    fatalnych
    materiałów starzało sie bardzo szybko. Nawet od samego słońca.
    Blacharka tak samo mało odporna na korozję.

    Wymiany oleju by mu nie pomogły.
    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2011-12-31 09:24:26
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 12/31/2011 02:32 AM, Kris_Poland wrote:
    (ciach)
    > Przejechałem już swoim samochodem 350 000 km bez wymiany oleju.

    :o

    A dolewałeś litr co ile tysięcy km?

  • 7. Data: 2011-12-31 09:37:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Kris_Poland" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > WYMIENIAC BO TAK TRZEBA
    >
    > ZA DZIADA PRADZIADA wymiania sie to co sie zuzyje
    > (pomijam newralgiczne pkt jak paski rozrzadu)

    A ten pan Henk de Groot co to oleju nie wymienia, to ten sam
    co próbuje sprzedawać swój produkt - magiczny chip jaki
    montuje na dole bagnetu do sprawdzania jakości oleju???
    Czyli sam chce te miliony zarabiać na frajerach co uwierzą jemu?

  • 8. Data: 2011-12-31 09:43:11
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]

    > WYMIENIAC BO TAK TRZEBA
    > ZA DZIADA PRADZIADA wymiania sie to co sie zuzyje
    > (pomijam newralgiczne pkt jak paski rozrzadu)

    Witam.

    No tak nie do końca się zgodzę z tym olejem.
    Trzeba by co jakiś czas w takim razie robić pomiary oleju jak chcemy
    zaoszczędzić.
    Jak kupowaliśmu olej hydrauliczny do prasy to przy tej ilości mieliśmy
    gratis pomiar.
    Ale olej się starzał... z przejrzystego ciemniał, brązowiał. Filtry w pewnym
    momencie były zapychane coraz to większą ilością większych cząstek aż w
    pewnym momencie nawet ich wymiana niewiele dawała, bo momentalnie znowu się
    zapychały. Osprzęt hydrauliczny zaczął protestować, maszyna zatrzymywała się
    ze względu na brak zadanych warunków pracy. Wyszło że max przekroczenie
    czasu międzywymianami to 2x tyle co podał producent. Bezpiecznie założyłem
    150% czasu pracy na jednym oleju. Podobnie było z inną maszyną hydrauliczną,
    trochę inny czas między wymianami ale po kontroli liczników godzin i
    obserwacji stanu oleju wyszło to samo.

    W aucie może być podobnie. Co z tego że grafit ma właściwości smarujące, jak
    przepracowany olej zatyka filtr i zmniejsza wydajność układu hydraulicznego.

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2011-12-31 10:14:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Coś w tym racji jest.

    Napewno? Bo ja po wymianie oleju zauważam, że samochód
    jeździ lepiej - ciszej, łatwiej wchodzi w obroty... Nigdy nie
    zauważyłem tego co mówią w artykule że jest mułowaty.
    Może zły olej zalali?

    > W dieslu zalecają wymianę co 10-15tyś.
    > To i dla laika może wydawać się głupie. Co to jest 10 tys km? To jest
    > gówno. Rozumie filtr, ale olej?

    W USA standardem jest wymiana oleju po 3000 mil, to jest
    dużo mniej niż 10 tyś km (dokładnie 4800km).
    Żywotność silników w USA jest nieporównywalnie większa.

    A pojedynczy przypadek auta co przejechało 350 tyś km...
    To nie statystyka.

  • 10. Data: 2011-12-31 10:24:45
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-31 08:24:26 +0000, "m...@i...pl"
    <m...@i...pl> said:

    > On 12/31/2011 02:32 AM, Kris_Poland wrote:
    > (ciach)
    >
    > :o
    >
    > A dolewałeś litr co ile tysięcy km?

    To nie on. On tylko znalazł nowość sprzed 4 lat i nie potrafi
    prawidłowo cytować.

    --
    Bydlę