  • Data: 2018-03-02 12:39:52
    Temat: Re: GAL
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > One akurat dosc podobne wewnetrznie, wiec nauka po czesci wspolna.

    Oby :)

    Gale z jakiegoś powodu wydają mi się prostsze. Taki "pierwszy etap" nauki,
    zanim rzucę się na CPLD. Chociaż to wrażenie nie jest niczym poparte i
    może być zupełnie błędne.

    > cala logika tam to na oko faktycznie sie do 16V8 zmiesci, ale ja tam
    > nie widze tego odlaczania od magistrali.

    Bo tam go nie ma. To schemat cartridge do Pegasusa. Ja chcę zrobić sobie
    developerski, żeby wrzucić go do konsoli, podłączyć po USB do peceta i
    napisać na to jakąś prostą grę albo kilka. Wydaje się ciekawe.

    Wiem, że są emulatory, ale to nie to samo.

    > Jak ma byc cos wiecej i jeszcze jakies programowanie z zewnetrznego
    > zrodla, to i CPLD moze nie starczyc, nawet jesli bufory beda w
    > osobnych kosciach.

    Ale do szeregowego programowania flasha tak naprawdę powinien wystarczyć
    tylko licznik (adresów) i rejestr przesuwny (do magistrali danych), a na
    upartego nawet jeden długi rejestr przesuwny, żeby ustawić bity (adres i
    dane) i puścić strobe. To się może nie zmieścić nawet w CPLD?

    > Poszukac z Jtagiem ?

    Myślałem o tym, ale to nie będzie miało waloru edukacyjnego, a tu wydaje
    się idealne -- bardziej skomplikowane od migania diodą, ale na tyle
    proste, że nie powinno przerosnąć przy pierwszym podejściu.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]