  • 1. Data: 2013-10-23 19:04:54
    Temat: GN250
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    Witam
    Kupiłem niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P
    ) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli).
    Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej.
    Ale do rzeczy.
    Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem
    zarowke H4 z mocowaniem R2 (p45t) i zastapilem oryginalna. Mam jednak
    watpliwosci. Moc R2 to 45/45W, H4 55/60W. Niby nieduzo, niemniej zawsze
    to Ampery. Czy uklad elektryczny GN'a da rade?
    Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie
    na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?
    Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z
    pierwszych rocznikow.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 2. Data: 2013-10-23 20:48:46
    Temat: Re: GN250
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    MarcinJM napisał(a):
    > Witam
    > Kupiłem niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P
    > ) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli).

    A błąd! :)
    Mój pierwszy _motocykl_, to skuter Berlin Roller (wiem, wiem... masło
    maślane ;)) o pojemności właśnie 150ccm. Później dłuuugo nic i WSK125. I
    wcale sobie nie krzywdowałem w temacie bycia prawdziwym motocyklistą :)

    > Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej.

    No! :)

> [...]
    > watpliwosci. Moc R2 to 45/45W, H4 55/60W. Niby nieduzo, niemniej zawsze
    > to Ampery. Czy uklad elektryczny GN'a da rade?

    Czy GN da radę, to nie wiem, ale z podobnych przypadków doświadczyłem
    podobnego zabiegu w swym katamaranie (Panda I z 1991) i - poza poprawą
    oświelenia jezdni - nie zauważyłem negatywnych zjawisk :)

    > Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie
    > na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?

    Heh... Gdym ujeżdżał Bestyję (czyli rzeczoną wueskę właśnie), marzeniem
    moim było, by miała ona 2 biegi więcej (dla lepszej gospodarki obrotami
    silnika) i 2 suwy więcej (dla większej ekonomiczności i trwałej
    prędkości marszowej). O 2 razy większej pojemności nie śmiałem marzyć :)

    > Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z
    > pierwszych rocznikow.

    A... To nie do mnie :)
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 3. Data: 2013-10-23 22:37:07
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2013-10-23 19:04, MarcinJM pisze:

> [...]
    > watpliwosci. Moc R2 to 45/45W, H4 55/60W. Niby nieduzo, niemniej zawsze
    > to Ampery. Czy uklad elektryczny GN'a da rade?

    Późniejsze GN miały wkład na H4.
    Możesz ew. poszukać, czy wiązało się to z jakimiś zmianami w elektryce,
    ale różnica jest (jak dla mnie) raczej niewielka.

    > Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie
    > na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?

    Sprzęt niewysilony, tak, że moim zdaniem nie powinno być większych
    problemów.
    Mogą być z relatywnie małą mocą przy podjazdach w górach.
    Pozmieniaj płyny i filtry, powietrza, jeśli masz gąbkowy,
    wyczyść i nasącz stosownym olejem, wymień świecę.
    Skontroluj opony, napęd i klocki.

    Ponieważ sprzęt ma swoje lata, pewnie warto było by wziąć
    w podróż uniwersalną linkę naprawczą i spray do opon.
    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 4. Data: 2013-10-24 08:08:19
    Od: Magic <m...@w...pl>

> [...]

    > watpliwosci. Moc R2 to 45/45W, H4 55/60W. Niby nieduzo, niemniej zawsze
    > to Ampery. Czy uklad elektryczny GN'a da rade?

    Powinien, dla pewności możesz sprawdzić jakiej grubości przewody idą do
    oprawki żarówki, jeśli 1.5 mm2 to spoko. Sprawdź i popraw połączenia,
    przeczyść styki w oprawce i wio.

> [...]
    > na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?
    > Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z

    Pewnie się zmęczysz podróżując ciągle z prędkościami ok. 90 km/h ale to
    kwestia nastawienia. Motorek nie ma opinii awaryjnego jako taki,
    bardziej będzie się liczył stan Twojego egzemplarza.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    weFAQ&v=qvj

  • 5. Data: 2013-10-24 08:25:07
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-24 08:08, Magic pisze:

    > Powinien, dla pewności możesz sprawdzić jakiej grubości przewody idą do
    > oprawki żarówki, jeśli 1.5 mm2 to spoko. Sprawdź i popraw połączenia,
    > przeczyść styki w oprawce i wio.

    Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,
    regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego).

    > Pewnie się zmęczysz podróżując ciągle z prędkościami ok. 90 km/h ale to
    > kwestia nastawienia. Motorek nie ma opinii awaryjnego jako taki,
    > bardziej będzie się liczył stan Twojego egzemplarza.

    Naped na pewno do wymiany (tylna zebatka wyglada jak gwiazda ninja, do
    zabijania wrogow). Nad lancuchem rozrzadu sie zastanawiam (39 tys. km).
    Czyszczenie gaznika.

    Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :)
    Poza tym moje doswiadczenie w jezdzie jest nikle (jakies 5000km 50'tka,
    4000km 150tka, 1000km GNem i daaawno temu 15km >pietnascie< CZtka 350;))
    i mam swiadomosc, że w wieku 43 lat raczej Valentino Rossim nie zostane
    ;) (i nie chce).

  • 6. Data: 2013-10-24 12:21:29
    Od: "sbd" <s...@m...com>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,
    > regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego).
    Zaraz po zakupie gienka założyłem H4 i nie było najmniejszych problemów
    z instalacją przez kilka tys. km, teraz sluży nowemu panu :)
    Wieść gminna niesie, że równoległe regulatory tyrystorowe mniej się
    grzeją gdy więcej prądu zużywają odbiorniki, więc mocniejsze światła
    mogą nawet pozytywnie wpłynąć na trwałość regulatora.

    > Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :)
    Gienek służył za pierwsze moto dla swieżo upieczonej kierowniczki - przy
    zakupie kierowałem się jak najniższą masą i niską kanapą. Drobne błędy
    zawsze załatwiało podparcie nogą zamiast gleby - taki większy motorower
    dla nabrania wprawy po kursie PJ:) W tej roli sprawdził się doskonale.

    Niestety jest bardzo miękki, nawet po wymianie oleju na gęstszy w
    teleskopach. Mało stabilny, mocno nurkuje przy hamowaniu.
    Moim zdaniem dobry na sam początek, ale poźniej dla własnego
    bezpieczeństwa i komfortu warto przesiąść się na coś z lepszym
    zawieszeniem i silnikiem pozwalającym choćby wyprzedzić ciężarówkę
    na drodze dwukierunkowej.

    pozdrawiam
    sbd

  • 7. Data: 2013-10-24 12:29:53
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-24, sbd <s...@m...com> wrote:
> [...]
    > grzeją gdy więcej prądu zużywają odbiorniki, więc mocniejsze światła
    > mogą nawet pozytywnie wpłynąć na trwałość regulatora.

    Mniej do puszczenia w atmosfere w postaci ciepla. O ile tylko jest zapas
    mocy i bilans nie bedzie ujemny to bedzie banglac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2013-10-24 12:30:58
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-24 12:21, sbd pisze:

> [...]
    > grzeją gdy więcej prądu zużywają odbiorniki, więc mocniejsze światła
    > mogą nawet pozytywnie wpłynąć na trwałość regulatora.

    Tak intuicyjnie też mi się wydaje.

> [...]
    > bezpieczeństwa i komfortu warto przesiąść się na coś z lepszym
    > zawieszeniem i silnikiem pozwalającym choćby wyprzedzić ciężarówkę

    Całkiem świadomie postanowiłem kupić i pojeździć GNem. Również po to,
    aby przy zakupie kolejnego moto być bardziej świadomym czego oczekuje,
    co mi przeszkadza, etc.
    Niemniej bardzo dziekuję za tą opinie, jest dla mnie wartosciowa :)

  • 9. Data: 2013-10-24 12:35:02
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-24 12:29, AZ pisze:

    > Mniej do puszczenia w atmosfere w postaci ciepla. O ile tylko jest zapas
    > mocy i bilans nie bedzie ujemny to bedzie banglac.

    Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Ale chyba, z
    tego co widze na schemacie, oswietlenie pracuje na odrebnej fazie
    alternatora, wiec na ładowanie nie powinno miec wpływu. Z trzeciej
    strony po zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis
    sposob jest polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu,
    chocby ideowego, regulatora.

  • 10. Data: 2013-10-24 12:44:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-24, MarcinJM <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > strony po zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis
    > sposob jest polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu,

    Mysle, ze nie ma co sie nad tym doktoryzowac tylko sprobowac ;-) Jakby
    byl problem z ladowaniem zawsze mozesz urwac pare watow wkladajac jakas
    ledowa zarowek zamiast tylnej postojowki i oswietlenia tablicy na
    przyklad ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200