  • Data: 2015-10-01 22:56:10
    Temat: Re: GPS jako źródło czasu
    Od: Jawi <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-10-01 o 09:19, Atlantis pisze:

    > A jeśli chodzi o DS3231, to trochę dziwna sprawa - gotowe moduły można
    > na Allegro dostać za 11 zł, podczas gdy cena samego scalaka w TME
    > została wywindowana do prawie 30 zł...
    >
    > BTW jakiej dokładności mogę się spodziewać przy zastosowaniu RTC z
    > Atmegi (kwarc zegarkowy na pinach TOSC i przerwanie Timer2 wywoływane co
    > sekundę)? Jak często trzeba będzie robić synchronizację, żeby dryf
    > zegara nie dawał się zauważyć?

    po co przerwania timera z mcu?
    DS3231 ma pin na którym możesz ustawić 1Hz, to wymusza ci przerwanie zew
    do mcu, jednocześnie steruje sekundnikiem np.
    Masz jeszcze wyjście jak się nie mylę od 1Hz do 32768.
    No i ta cena zgadza się. Ja kupiłem kiedyś żeby popróbować na eBayu za
    5-6 pln.
    Działał dobrze, miesiąc czasu różnica wynosiła gdzieś kilka sekund.
    Potem się okazało, że różnica wynikała chyba z tego, że jak ładowałem
    wsad do MCU to proces wrzutu trwał o tą różnicę :)