  • 21. Data: 2019-12-20 18:31:31
    Temat: Re: GaN w mikrofalówce
    Od: Konopny <o...@g...com>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 02:49:31 UTC+1 użytkownik Andrzej P. Wozniak napisał:
    > Osoba podpisana jako Konopny <o...@g...com>
    > w artykule <news:09a3729a-8e4d-42b1-91e5-e37badbd4315@googlegro
    ups.com>

    > A jak wygląda porównanie sprawności GaN z magnetronem? W końcu normy dla AGD
    > są coraz bardziej energooszczędne...

    Gógiel mówi o sprawności magnetronu na poziomie 65-70%.

    https://tinyurl.com/vmetyba

    Mikrofala na półprzewodnikach? Jakoś tego nie widzę. Obwód LC na 1kW i 2,4GHz.
    Powodzenia chopy!

  • 22. Data: 2019-12-21 18:52:30
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Gallium_nitride
    >
    > "A potential mass-market application for GaN-based RF transistors is as
    > the microwave source for microwave ovens, replacing the magnetrons
    > currently used."
    >
    > Err... cenę tranzystorów pomijam, rynek jest masowy, a technologia idzie
    > do przodu. Tylko po co w ogóle budować kilowatowy generator mikrofalowy na
    > półprzewodnikach, skoro sprawdzone rozwiązanie to dziurawy miedziany
    > krążek wpakowany między dwa magnesy, żarnik i trochę woltów?

    W magnetronie częstotliwością za bardzo się nie posteruje.
    Tu chyba też niełatwo ale jakiś smakosz może rozróżnić na ilu GHz była ryba
    odgrzewana...
    Może o rozpraszanie widma ktoś się upomni.

    Arek

  • 23. Data: 2019-12-22 23:26:45
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

> [...]
    GIS

    > No pacz Pan... Ale pewnie dalej magnetronowa. :-)

    Pewnie tak :) Są w ogóle już jakieś rozsądne alternatywy?

    > Hm, a po co?

    Obejrzyj od 23:50:

    https://www.youtube.com/watch?v=BNW7FnEKa7Y

    "This capacitor basically is a capacitive dropper, also a voltage doubler
    and also a resonant capacitor, resonating with the stray inductance of the
    transformer."

    A po co i czy to prawda, to nie wiem...

  • 24. Data: 2019-12-22 23:32:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Swoja droga chodzi mi po glowie, ze w kuchence tez jest powielacz -
    > tzn taki jednostopniowy - dwie diody.

    Tam jest przecież jedna dioda... czy masz na myśli, że za drugą robi
    magnetron?

  • 25. Data: 2019-12-23 05:34:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Dec 2019 22:32:13 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Tam jest przecież jedna dioda... czy masz na myśli, że za drugą robi
    > magnetron?

    W sumie to chyba tak. Tzn chodzi mi o
    https://fccid.io/APYDMR0134/Schematics/Microwave-ove
    n-schematic-diagram-135332

    dziwacznie ten kondensator wlaczony ... ale napiecie na magnetronie
    dwa razy wyzsze ...

    J.

  • 26. Data: 2019-12-23 23:25:09
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-12-23 o 05:34, J.F. pisze:

> [...]
    n-schematic-diagram-135332

    > dziwacznie ten kondensator wlaczony ... ale napiecie na magnetronie

    Jedna dioda i jeden kondensator ale to podwajacz napięcia.
    Dokładnie, to jest podwajacz napięcia, który na wyjściu daje jedną połówkę
    sinusoidy ale w przybliżeniu podwójnej wartości względem zasilania.

    --
    pzdr, j.r.

  • 27. Data: 2019-12-25 21:32:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Konopny wrote:

    > Mikrofala na półprzewodnikach? Jakoś tego nie widzę. Obwód LC na 1kW i 2,4GHz.
    > Powodzenia chopy!

    Chłopcy radarowcy nie takie numery odstawiają, w tym na
    półprzewodnikach. Nie wątpię więc, że dadzą radę. Nie wiem tylko, po co.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2019-12-25 22:26:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Dec 2019 21:32:26 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Chłopcy radarowcy nie takie numery odstawiają, w tym na
    > półprzewodnikach. Nie wątpię więc, że dadzą radę. Nie wiem tylko, po co.

    Wystarczy ze bedzie taniej :-)

    J.

  • 29. Data: 2019-12-26 00:06:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Wystarczy ze bedzie taniej :-)

    No to poprzeczka stoi wysoko, magnetron da się zrobić w warsztacie
    mechanicznym, jak ślusarz dostanie rysunki. Automatyzacja produkcji jest
    banalna. BTW, zobzcz sobie u Czecha, jak są robione wnęki rezonansowe.
    Chamskie zgrzewy z jakichś blaszek, kto by się tam bawił w precyzyjne
    wiercenie. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 30. Data: 2019-12-26 01:11:24
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W sumie to chyba tak. Tzn chodzi mi o
    > https://fccid.io/APYDMR0134/Schematics/Microwave-ove
    n-schematic-diagram-135332

    No to tak -- jest jedna dioda pracująca w podwajaczu napięcia i druga
    dioda, za którą robi magnetron.

    > dziwacznie ten kondensator wlaczony ... ale napiecie na magnetronie
    > dwa razy wyzsze ...

    Czy ja wiem, czy dziwacznie... w dodatniej połówce (względem masy)
    kondensator ładuje się przez diodę, a w ujemnej jego napięcie dodaje
    się do napięcia transformatora i zamyka się przez magnetron.