    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Galaxy S10e warto zmienić na coś z Pleja?
    Date: Mon, 20 Nov 2023 21:18:59 +0100

    Dnia Mon, 20 Nov 2023 17:36:51 +0100, _Master_ napisał(a):

    > Zasypują mnie ofertami przedłużenia umowy
    >
    > W zasadzie chciałbym to samo ale już widzę że trochę MULI i baterię
    > trzeba częściej ładować niż kiedyś
    >
    > oczywiście amoled z Always On Display
    >
    > Aparat mógłby mieć szybszą migawkę
    >
    > Duża bateria
    >
    > I przyzwyczaiłem się do funkcjonalności Bixby
    >
    > Do 2 tysi w ratach abo?
    >
    > Iść na całość czy przytrzymać się krzesła? '_)

    Nie odpowiem na pytanie, ale uczulę na jedno zagadnienie.

    Kilka razy w przeciągu wielu lat zdarzyło mi się policzyć ofertę od trzech
    głównych dostawców.

    Za każdym razem wychodziło, że taniej jest kupić telefon w normalnej
    sprzedaży czy u dystrybutora, aniżeli płacić raty.

    Przy okazji kupując w telefonii dostaje się smartfona z doinstalowanym
    badziewiem lub z ograniczonymi funkcjami. Dawniej jeszcze bywały sim-locki.
    Natomiast w wolnej sprzedaży dostaje się nie brandowany system a sam sprzęt
    występuje w wielu wersjach i często jest lepiej wyposażony.
    Telefonie sprzedają najczęściej same najtańsze ogryzki, nie miewają wersji
    najwyższych.

    Ostatni raz sprawdzałem to, jak wyszedł Galaxy S9.
    Może teraz jest lepiej na korzyść telefonii - trzeba sprawdzić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam